25 Ağustos 2014 Pazartesi

limonata sevgilim



eşimle çok severiz limon kullanmayı, 
bu nedenle pazar alışverişimizin 
en önemli parçasıdır limon.


ancak bu defa kullanım fazlası olacak kadar
 abartmışız limon almayı:)
baktım rengi ruhsarı atıyor,
bi iyilik düşünüverdim hakkında!


hadi bakalım ziyan olmasınlar,
limonata olsunlar:)


limonlar rendelenir,
görenin içi açılsın,
biraz da renk de olsun diye,
arkadaşımın taaa bodrum'lardan getirdiği 
yeşil bodrum limonu da:) 
derin dondurucudan çıkartılıp kabuğu rendelenir:)


şekerle limon rendesi bi güzel ovulup birbirinin varlıkları içiçe geçirilir,
durumu kabullenmeleri sağlanır:)


1/2 limon,1 su bardağı su,1 çorba kaşığı toz şeker 
oranı bana uygun,
dilerseniz şeker miktarını artırıp eksiltebilirsiniz,
normal oranda sululuğa sahip limonlar lazım,
bazıları sırf kabuk ve posa oluyor neredeyse!


kapaklı kaba aldığımız karışım, 
bence 3-4 saat buzdolabında kalmalı ki,
bütün rahiya her damlaya nüfuz etsin:)


şimdi sıra tülbent yada onun kadar ince 
bir süzgeçten geçirmede:)


acele etmeyin yavaş yavaş akacak,
hiç bir posa tanesi kalmadan:)



nane yaprakları 
hem tadının hem görüntüsünün kdv'si:)


çakır'da sonuçtan memnun :))
öyle değil mi?

şahane pazartesi olsun,
gülümseyen ve serin:)
çok sevgiler





59 yorum:

  1. müthiş hiç böyle yapılan limonata görmemiştim :) bir bardak da ben alabilir miyim :)))

    YanıtlaSil
  2. Küçükken gittiğimiz düğün salonlarında limonata verirlerdi, tadı mükemmel olurdu. O tadı hep ararım şimdilerde, eminim senin yaptığın o tada yakın olmuştur. ((:
    Not: (Ben yapıca sıcak suyla yapıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa,sıcak su şeker hemen erisin diye mi ali?
      tadının şahane olduğunu söylemem gerek yok tabi,ama sen yapma malum şeker var içinde:(

      Sil
  3. Hımm, görüntülere mi limonataya mı sulanayım bilemedim:-)

    YanıtlaSil
  4. içtim 1 bardak soğuk soğuk hımm pazartesi sendromuma iyi geldi:) mutlu haftalar sanada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sebuş,
      sendromsuz pazartesi diliyorum

      Sil
  5. Miss gibi...İçmiş kadar oldum...
    Elinize sağlık Havvacım

    YanıtlaSil
  6. off ya süper
    mis gibi buz gibi limonata
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçek limonata başka oluyor naciye
      sevgiler

      Sil
  7. Pazartesiyi böyle güzel fotoğraflar ve en sevdiğim, limonatayla açmak harika oldu. Serin ve güneşli bir pazartesiden selamlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de çok seviyorsun demek,benim favori içececğim
      sevgiler iyi haftalar deniz

      Sil
  8. bu kadarmi guzel anlatilir ..sunulur
    karelere bayilarak ..nefesimi tutarak gectim:))))
    buz gibi bir bardak ictim ..ve blogumda paylasim yapmak uzere kaciyorum
    pardon seni opuyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın cihan abla,
      teşekkür ediyorum ben de geliyorum şimdi senin şahanelerine

      Sil
  9. Limonata yapımı bu kadar mı güzel anlatılır :)
    Bende çok severim limonu :)
    Limonlu pelte de yapabilirsin hala fazladan varsa :))
    O güzel ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın şeymacım
      limon candır,ancak ben bilmiyorum limonlu pelteyi,
      o şahane çizgilerinle anlatsana bigün
      sevgiler

      Sil
  10. Ohhh mis gibi,fotolardan serinledim valla :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      demek geldi oraya serinliği,ohh yarasın o zaman

      Sil
  11. Sabah sabah canım limonata yapmak istedi biliyor musun? :) En keyiflisi çakır bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin günaydın,
      yapıverirsin sen kaş gözarasında:)
      çakır'ın keyfi beylerde yok:)))
      sevgiler

      Sil
  12. Günaydın tatlım...
    Hım ellerine sağlık ama ben şişelerine vazolarına aletlerine bakmaktan limonataya bakamadım :)
    Çakırı öperim yardım etmezse olmaz zaten :)
    Biraz daha iyisin sanırım bu kadar uğraştığına göre :)))
    Mauvvv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın gülay,
      işin aslı çok da iyi değilim bu 3.hafta ve ben hala yataktayım,tam sinüs durumunu toparladım mide başladı şimdi de,onca ilacı kullanıp mide koruyucu bişey almazsan olacağı bu işte ama aklıma gelmedi vallahi,üstelik de herkese tavsiye ederim.olan oldu şu anda yataktayım valla.
      sanırım yarın daha iyi olacağım,bi parça toparlanıyorum gibi
      sevgiler

      Sil
  13. Havva güzel anlatımınla içmiş kadar oldum :) sıcaklarda nefis oldu bu post , ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Afiyet olsun ! Serin serin ne güzel gider şimdi. Çakır işini biliyor doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      kayınvalideme kadar da uzandı,onlarda çok sevdiler
      sevgiler

      Sil
  15. Limonata canım çekti valla :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Yapmalıyımmm.. eşim becermeyeceğimi düşünüyor... marketten alıyor düdük :)
    onu utandırmam lazım ama bir fırsat yaratamadım ki.. pöff
    afiyet şeker olsun sizeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi bastım kahkahayı,düdük hee!
      çok basit altı üstü rendelenmiş limon kabuğunu şekerle oğuşturup su ve limon suyuyla buluşturuyorsun,hadi yap da çatlat onu:)))
      sevgiler

      Sil
  17. Bayılırım elde yapılan limonataya, o güzelim güllerle ne güzel olmuş öyle..
    Ellerine sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler nur
      bir bardak alıverseydin
      sevgiler

      Sil
  18. havvacığım...ohhh mis gibi ellerine sağlık .....içine 1 tane portakal kabuğu rendele harika olur.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın emelcim
      vallahi derindondurucuda vardı aslında aklıma da gelmişti:))
      neyse bi daha ki sefere
      sevgiler

      Sil
  19. Havva ağzım sulanarak okudum postu, yutkuna yutkuna..olsaydı buz gibi nasıl güzel olurdu şimdi..Ellerine sağlık canımcım..fotolarda , limonata da ayrıca çakır da süper..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz günaydın,
      sen neler yapıyorsun üşenmez yaparsın hele senin oralarda ki mis limonlardan:))
      sevgiler

      Sil
  20. bugünkü yazıma bakmadın mı dahaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi süredir sağlık sorunlarıyla boğuşuyorum deep,şimdi bakacağım
      sevgiler

      Sil
  21. sıcak günlerin en serinletici kaynaklarından bence limonata..şu an hava sıcak,görüntüler de iştah açıcı olunca içmiş gibi oldum..miss..ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın,
      hoşgeldin özlem
      yapması da kolay içmesi de
      sevgiler

      Sil
  22. nam nam namm :)
    ellerine sağllık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. girer misin mutfağa kimi zaman?
      çok kolay ve lezzetli,altıüstü bikaç saat beklicen:)

      Sil
  23. Himm enfes . Limonlar Arjantin den geliyo diye cok pahaliymis. Limonataya bayilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya,çok şaşırtıcı değil mi?
      n'olmuş antalya bodrum limonlarına yahu!

      Sil
  24. Que rica limonada amiga querida ,,http://www.decorayadora.com/2014/07/diy-bordar-tapiz.html

    YanıtlaSil
  25. Okuyup, resimlerine bakınca bile ağızım sulandı ♥

    YanıtlaSil
  26. yemeğe ve salataya koymak dışında bi de limonata içmek yani ekşi ya öle elime alıp limon sıkıp içemiyom ya :) erik de yiyemiyom. çok eşkiiii :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama limonata tatlı deep,sen yaparsın yada annen:)
      dene bak:))

      Sil
    2. heeey bak öğlen içtim ev limonatası bi tostçuda. ama bak tesadüfe bak, bugünkü yazıma mutluluklar sokağı adlı tatlı teyze blogçumuz yorum yaptı, benim yazılar yazın içilen limonata gibiymiiş :)

      Sil
    3. heh he!
      hiç bişey tesadüf olamaz,mış gibi gözükebilir:))
      ama mutluluklar sokağı haklı bence,linkini versene yayınının birinde:))

      Sil
    4. gugıla mutluluk sokağı yazcan işteee. mutluluk dedim blogu. bi yıldır filan teyzem oldu ki o benim burda :)

      Sil
  27. çakır da limonata da çok güzel gözüküyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ayşen
      sevgiler en güzelinden

      Sil
  28. Bende de çakır gözlü dünya yakışıklısı bir kedi var, ve ismi Çakır :) Şahane limonatalar!

    YanıtlaSil