5 Ağustos 2014 Salı

havadar lahana


genellikle yemek yaparken vaktim varsa fotoğraflamaya da çalışıyorum,
bu kez  fotoğraflayıp yazısını da yazayım dedim,
bayram sonrasına hazır bişey olsun:) 
amannn noldu anlamadım daha bitmeden, düzene koymadan yayınlanıverdi:(
şu teknolojik yetersizliği hissetmeme de 
çok kızıyorum bu arada!
hemen kaldırdım yayını panikle 
bu sefer de izi kaldı:(
yani daha önce bi kısmı göründü ama,
bu tekrar yayını değil,
gerçek haliyle zeytinyağlı kapuska:))
taze taze şimdi yayına girdi:))


hassas bi konu biliyorum,
özellikle erkeklerin askerlik sonrası 
asssla görmek istemediği şey!
ancak ben çok severim,
hele kayınvalidem yapınca oturup 
edi büdü yeriz,ikimiz de çok severiz:))
eşim adına bile tahammül edemez:))


tavuk da tadı tuzu olsun diye gelmiş:)



malzeme belli:))
lahana ince doğranır,
soğan ince ince,sarımsak da keza aynı halde,
burada biraz lükse kaçtım :)
sarımsağı bahçeden aldım,ayıkladım,yıkadım,doğradım:)
acı biber olmazsa olmazıdır kapuskanın,
tohumlar itinayla pek de el değmeden çıkarılr,
(tohumlardan geçen acı gün boyu sızlatabilir)ince doğranır
domatesler de olur küp küp:)
ben bulgur tercih ediyorum,isteyene pirinç,
1 yemek kaşığı salça,pul biber
zeytinyağı ve de tuz.


soğan zeytinyağda altüst olurken 
ardından sarımsak dalar mevzuya:)
salça da girdi mi renklenir muhabbet:)


ince doğranmış lahana kurulsun yerine 
ısına ısına küçülsün tencerede:)
üzerine doğranmış biber,
onlar birbirine alışınca da küp domates:)
kapağını kapatıp tencerenin 
kendi hallerine bırakalım onları:)


sular salındı neredeyse çekildi,
lahanamız yumuşadı,
arzu edilen miktarda bulgur geldi,
sıcak su da eklendi,
şimdi tuz koymanın tam zamanı:)
hepsine eşit olarak dağılsın diye:)
kapak kapandı bulgur pişene kadar işlem devam
:)


servis tabağına alınınca illaki üzerine pul biber,
benim için illaki yoğurt da:)
ağız yangısına birebir:)


afiyet olsun,
salı günümüz lahana kadar bereketli olsun:))
çooookk sevgiler


37 yorum:

  1. Ben de çok severiml Bilgiç'in de istediği yegâne sebze yemeğisir kendisi:-) Bir de kıymalısini da sevdiğim tek sebzedir:-) Bol acılı, hımmm, nefis:-)

    YanıtlaSil
  2. Cook saglikli,az kalorili,özellikle bagirsklarin dostu diye biliyorum.Acili gayet lezzetli bir sebze yemegidir.Maalesef esimde sevmez.Arada kendim icin yaparim.Cok tatli anlatmissiniz :)
    Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biz kadınlar,çok faydalı,çok ucuz,çok kolay,
      az kalorili şeyleri çok severiz
      teşekkürler

      Sil
  3. Yalnız o nasıl güzel fotoğraflamadır arkadaş, yemek yaparkanki pasaklı halimden utanıyorum valla bak:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan teşekkür ediyorum,ben bu hazırlanma seromonisine bayılıyorum,yoksa dağıtmak da senden farkım yok yani:))
      bu arada haklısın kıymalısı da hımmmm oluyor.yemeyen yemesin bilgiç'le bayıla bayıla yiyin
      sevgiler

      Sil
  4. bende çok severim üniversitede ev arkadaşım yapardı çok ooff nasılda güzel olur afiyet olsun :)
    lahana zamanı ne zaman bitiyor acaba Havva biliyor musun gidip küçüklerinden alıp yapayım bende zamanı geçmeden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazelcim
      lahana zamanı aslında kıştır.şimdikiler turfanda gibi bişey.pazarda görünce şaşırdım kaldım,ama aldım:)
      sevgiler

      Sil
  5. Ben de severim kapuskayı :)
    Aslında lahanayı severim ,sarmasına üşenmesem kış boyu yerim .
    Yalnız senin kapuska pek havalı canım ya. Ne o öyle poz vermeler,kurum kurum kurulmalar... Altın üstün Kapuska be kardeşim," güzelliğin on para etmez bu bendeki damak olmasa! " deyiveresi geliyor insanın :)
    Ağzının tadı hiç bozulmasın ,öpüyorum seni güzel kadın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh hee,di mi ama bu damak senin tadını sevmese ne olursan ol yani:))
      bi de sahiden altı üstü!!!!
      teşekkür ediyorum,havasına hava kattın lahanamın:)
      her çeşidini hatta çiğ salatasını çok severim,kayınvalidem sağolsun dolmasını da yapar bizim için:))
      sevgiler

      Sil
  6. merhaba ben ters1köşe Bloğu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylere yer verdigim bloğuma Bir süredir yazıyorum. Blogunuzu da çok beğendim.benim bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selin
      hoşgeldin,blog adın da çok hoşmuş:)gelirim elbette sana:)

      Sil
  7. Lahana lahana olalı bu kadar güzel bu kadar özenli görüntülenmemiştir herhalde bayılıyorum senin bu yemek tariflerine Havva ,çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem
      öyle bir hale geliyorum ki,sanki lahana benim sevgilim gibi:))
      still life benim için ne zevkliymiş meğer:))
      teşekkürler güzel düşüncene

      Sil
  8. Hım ellerine sağlık. Allahtan eşim Kıbrısta askerlik yaptığındanmıdır bilinmez sever lahananın her halini özellikle kapuskayı :)
    Mauvvv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana göre;sevilmez mi lahana ve her şeyi,ancak yakın çevremde çok kişi var,pişerken kokusuna bile dayanamayan.
      arkadaşımm göbüşünü merak ediyorum valla billa
      aguuuuuuuuu

      Sil
    2. Yayınlıcam yakında göbüşümü. Artık daha belli oluyor. Şimdiye kadar çok fark etmiyorlardı kilo göbepi gibi görüyorlardı. Ama bebiş büyüdükçe göbüşde büyüyor.
      Mauvvv :))

      Sil
  9. Eveeet ben bu yazının başlığını görmüştüm, içeriği gözükmüyordu, üzülmüştüm.Şimdi içerik de geldi :)) Ellerinize sağlık lahanaya da tavuğa da bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler gamze
      arızalı da olsa hatırlanmak hoşuma gitti:))
      çok sevgiler

      Sil
  10. Çok severim...

    YanıtlaSil
  11. Bayılırım kapuskaya :) Tarifi okurken çok canım çekti ;) Ben annemden öğrendiğim usülle pişiriyorum, limon da sıkıyorum, mis gibi oluyor :) Özellikle de ikinci gün tadına doyulmuyor :)
    Afiyetler olsun, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annenin tarifini çok merak ettim,bi yazsan bana farklı da pişirip yesem,isterim:))

      Sil
    2. Yazayım tabii, etli yapıyoruz biz, kuşbaşılı... Sağonları yağda kavur, sonra düdüklüde etleri biraz pişir, salçasını (domates çok, biber az) koy, sonra uzun uzun kestiğin lahanaları ekle, kapağını kapa ve pişir, tam pişirme ama, sonra düdüklüden normal tencereye aktar, pirincini ekle, lahana miktarına göre limon sık, yarım-bir limon gibi... Kırmızı biber ekle, pirinçler pişene kadar pişir... Mis gibi oluyor böyle de :)

      Sil
  12. ben de severim ama bol limonluuu yummy yummy ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkan,bana şu limonluyu bi tarif etsen sahiden çok merak ettim

      Sil
  13. Havvacım resimler bir harika ellerine sağlık ama bende yiyemeyenlerdenim....
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sertaç öyle çok severim ki,yemeyenlere üzülecek kadar:))

      Sil
  14. havvacığım....kapuska önemli değil...senin güzel tertemiz hazırlaman doğraman...şık bir şekilde sofraya getirmen bayılıyorum ,güzel ve iyi kadın...afiyet olsun,ellerine sağlık...bizde senede 1 yada 2 pişer kapuska...lahana sarmasını çok yaparım. pirinçli olanına sarmısaklı limonlu kuru naneli en son sos dökerim.çukurova usulu...etlisinide iç anadolu usulu yaparım.ev halkı bayılır..kışın güzel olur ayazı görecek lahana derler....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel
      ben bu korkarım ki şu lahana sarmasından,hani koca damarlı oluyor,şekle girmesi zor oluyor,inan bana hiç yapmadım:(
      ama sor bakimm yer misin,bayılırım hem de:))
      çok da merak ettim tarifini,usulünü,
      sen çok beceriklisin ama:))

      Sil
  15. sevgili havva..
    hemen ilk is olarak o karelere tasidigin tavuga,,,beni tarif ediyorsun:)))))))
    yani cihanin bahcesini...yola koyuluyor
    ve bana,,,bahceme geliyor:)
    saka bir yana o kadar guzel karelemisinki,,yemeyen bile yer bu kapuskayi...
    opuyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cihan abla,fırsat bulduğumda (yeni gördüm notunu kusura bakma,bu aralar yatağa da çakılıyım hastalıktan) tavuk hala yerindeyse sana yolluyorum:))
      sevgiler

      Sil
  16. kapuska di mi hiç bilmediğim yemek yaaaa yesem mi kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi gün askere gidince öğrenirsin deep:))
      yada sen benim tarifi uygula,beğeneceksin

      Sil
  17. bende çok severim kapuskayı arnavut bir babanın kızı olarak.o kadar yumuşak bir anlatımın var ki senin en kısa zamanda yemek kitabı çıkarman lazım canım. öptüm
    GÖNÜL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim tatlı arkadaşım:)
      teşekkür ediyorum ama sen çok naziksin:)

      Sil
  18. Ben pişerken limon dilimleri de koyuyorum üstüne gerçi heralde benimki kapuska olmaktan çıkıyo bulgur yada pirinçte koymuyorum :))
    Güzel ellerine sağlık oluyo arada yanlışlıkla yazıyı tamamlamadan yayınlamalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet şeymacım onun adı kapuska değil o zaman.ancak ne olursa olsun ben bayılırım lahanaya,ellerine sağlık seninde
      muaah

      Sil