1 Kasım 2016 Salı

28-29-30-1



kayınvalidemin mühim günü,misafirleri var,
bayılıyorum onun bu telaşına,
sabah kahvaltımı onun evinde yapıp,
masayı ve ikramlıkların bazı ve son dokunuşlarını yapmaya,
ve tatlişkomun mutlu olmasına:) 
ama en sevdiğim kaçıp kaçıp gitmeler,
sabah kahvaltısını sehpaya hazırlamalar :)


işte böyle bahçenin altı üstünde ama kalıcı düzen gelecek,umarım:)


Bi kahvaltı,bi kısacık yürüyüş,
havanın güzel olmasının bonusuyla kemiklerin ısınması,ciğerlerin bayram etmesi,
ruhun bayrama eşlik etmesi falan filan derken,
gerçek hayata dönüş.
Doğup büyüdüğün yerde alttan su çıkması,koltuğuna çivi batması,
ruhun daralması fena bi duygu!
taş üstüne taş koymaktan nefes alacak yer kalmadı şehrimde!
ama bi tek benim sancım değil biliyorum,
diliyorum ki  herkes umuduna kavuşsun:)


mutlu,umutlu bi hafta,
çiçekli bi kasım ayı olsun.
:)
çok sevgiler



24 Ekim 2016 Pazartesi

O Altın Şey'in Tarifi



Zeytin ağacı = Ölmez Ağacı = Sonsuzluğun Simgesi
yeryüzünde en uzun yaşayan ağaç, 
  İnsanlığın yaralarını iyi edecek merhemdir o. 
geçmişte kıymetini bilemediğimiz,
termik santral yapmak için yerlerinden söktüğümüz binlercesi olsa da,
yine de her derde devadır o.



Bahçemizde 3 zeytin ağacımız var;
ilkinin adı 'memnune'
ikincisi 'havva'
bu ikisi bu yıl ürün verdi:tam 990 gr.
bu nasıl bir güzelliktir.
üçüncüsü 'coşkun' o henüz iki yıllık:)
5 kg zeytin için,1 çay bardağı kayatuzu oranıyla işlem yapıldı.
1,5 litrelik pet şişeye sığamayınca 5 litreye terfi ettik,
bol gelse de:))
serin olsun diye balkona yatırdım,
3 günde bir diğer yanına çevireceğim,
sulanırsa suyunu alıp yatırmaya devam edeceğim,
ta ki acı suyu bitene kadar.
muhtemelen 3 ay sonra soframızı şenlendirecek:)
990 gram kaç kere ailemize mutluluk verecek,
herkes tatsın diye isim isim ayrılacak,
bizi bi araya getirecek,
yüzümüzü güldürecek:)


bereketli ve sevgi dolu bir hafta diliyorum.
:)




16 Ekim 2016 Pazar

alengirli bişey olsun


bir bilmecem var;
hem lezzetli,hem ucuz,hem bereketli,
nedir?
palamut!
10 lira ikibuçuk kişilik!
havva,coşkun,çakır:)için:)
yeni bi usul denedik:)
bu yöntem de pratik ve lezzetli;
teflon yada benzeri tavaya varla yok arası sıvı yağ konur,
yıkanmış palamutlar mısır ununa bulanır,
orta ateşte,mümkünse balkonda:) 
bir yanı kızarınca diğer yanı çevrilir,pişirilir.
eşlerden biri balıkla meşgulken,diğeri sofrayı hazırlar,
elbetteki salondaki sehpaya:)
mümkünse alengirli bi ortam yaratarak salata ile zenginleştirir.
ustanın püf noktası:
kısık ateş önerilmez,yağ çeker
harlı ateş önerilmez, yanar.
en önemlisi damak tadı:)
gönlümüz de lezzetimiz de şahane olsun,
:)
çok sevgiler