21 Aralık 2016 Çarşamba

'Kemeraltı Beşlisi Yeniyıla Giriyor'

sofrada son derece renkli ve zevkli görünen bu güzel şeyi,
eş durumundan İzmir seyahatimde,Kemeraltı'nda öğle yemeğinde tadıp,
İstanbul'a döner dönmez biraz da kendimden bişeyler katarak bütün aileye,dost ve ahbaba hatta kayınvalidemin gün arkadaşlarına bile yapmışlığım var;
bari bir de yılbaşı masasına hazırlansın değil mi?
bu arada fotoğraf makinamın arızalanması bile engel olamadı bu yayına belirteyim yani:))


aşağı yukarı aynı hacime sahip;
brokoli,brüksel lahanası,karnabahar,havuç,maydanoz
:)


bütün sebze ve meyvelere uyguladığım muameleye onlar da dahil tabi!
en az 20 dakika suda bekleyecek ve tek tek ovalanarak yıkanacak:)


yıkanıp ayıklanmış sebzeleri iyice bayılmayacak,sert de olmayacak şekilde buharda pişirmeyi tercih ediyorum,isteyen suda da haşlayabilir.


servis tabağının zeminine havuç rendeleyip,
1-2 tatlı kaşık tuz,1/2 çay bardağı zeytinyağı,2 adet limonun suyunu,homojen olacak şekilde çırpıp sos'a ulaşıyorum.


PÜF;
buharda pişerek istenilen kıvama gelen sebzeler henüz sıcacıkken homojen sosun içine koyuyorum ki tüm lezzeti içine çeksin:)


işte böyle:)


ardından servis tabağındaki yatağına:)


sıradaki gelsin:)


tüm haşlanmış sebzelerden sonra kalan sosa rendelenmiş havuçu koyup,banyo sefası yaptırıyorum:).


sebzelerin üzerine bi güzel serpiyorum.


ve ince kıyılmış maydanoz ile taçlandırıyorum:)
tavsiye ediyorum.


o zaman;
umutlu,mutlu,sevdalı yeni bir yıl bizim olsun.
:)
çok sevgiler









21 yorum:

  1. Ellerine sağlık Havvacığım. çiğden yaparım ben bu güzelliği, benim kızlara haşlanmış sebze yedirmek imkansız gibi bir şey :)) çok nefis görünüyor. ( o sosun içinde bir diş sarımsak da nasıl olur diye düşündüm şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim,
      çiğ olarak da bayıldığımı belirteyim,sarımsak,hatta yoğutlusu da olur,neden olmasın,denemeli:)
      sevgiler

      Sil
  2. Ellerine sağlık muhteşem görğnüyor... Umarım hepimiz için güzel bir yıl olur... Özletme kendini yaaa:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım teşekkür ediyorum,satürn peşimi bırakır bırakmaz sahalara dönüyorum,
      sevgiler

      Sil
  3. Gayet sağlıklı görünüyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Sağlıklı ve leziz görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Çok severim ben bunu. Brüksel lahanası ile birlikte denememiştim. Bol soslu, oh oh nefis.
    Ellerine sağlık. Mutlu yıllar sana da, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor :) Renk cümbüşü tam :)

    YanıtlaSil
  7. Rengarenk, ne hoş:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. yenilir yutulur ama önce izlenip şenlenilir bir tarif olmuş
    Özlemişim dünyana ait renkleri ve senin anlatımını

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Uzun zamandır bişi yazmıyordunuz.Ne iyi ettiniz yazarak. Güzel bir yıl diliyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Havvaciğim...yeni bir şey öğrendim.hemen denemem lazım.. .cok teşekkürler ellerine sağlık.. mutlu seneler...sevgiler emel

    YanıtlaSil
  11. "renklerin büyüsü, havvanın lezzetli ellerinde kendini bulmuş" olsun bu fotoğrafların adı:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık.Çokta sağlıklı menü olmuş.

    Bloğunuzu takibe aldım banada beklerim.Sevgilerimle 😃

    YanıtlaSil
  13. Havvaciğim.. umarım herşey yolundadır ben çok merak ediyorum.özledim.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  14. Sizi takipteyim bana da beklerim sevgiler;)
    www.guzelvekulturlu.com

    YanıtlaSil
  15. Havvaaaaaa... Tozlanmış, örümceklenmiş buralar. Umarım iyisindir. Merak ettim bi ses ver canım.

    YanıtlaSil