8 Ağustos 2014 Cuma

bir yoğurt masalı



bir arkadaş bir arkadaşa seviyor diye emaye kupa almış,
ne güzel yapmış:)


kupalarında su içmiş,ıhlamur içmiş,
 çok keyiflenmiş
bi gün süt içmiş ılık ılık veee evreka!


ben bunda yoğurt mayalarım akideşş demiş:)


yoğurdu mayalayıp fırına vermiş


7 saat de olabilirmiş 8 de,ekşimezmiş hiççç:)


gözetlemek de kolaymış :)


ama bu defa fazla rahatlamış,
hatta unutmuş yoğurdu moğurdu!


hatırlayınca koşakoşa eve gitmiş,
tepsiyi kaptığı gibi bahçeye gelmiş!


flaş hiç sevmezmiş,tripotu da yokmuş,
havada kararıyormuş,
nasıl fotoğraf çekecekmiş?


kanıtı da burdaymış!
çok da güzel bi kanıtmış:)


o karanlıkta çekilen fotoğraflar kötü,
ama yoğurtlar çok güzelmiş:))


masal da burda bitmiş,
onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine.

musmutluhaftasonu
:)
çok sevgiler





45 yorum:

  1. Aaa ilk defa goruyorum kupada yogurt:) arkidisin cok sevecek bunu . Guzel de tutmus. Hic usenmemissin bravo sana yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üşenecek bi durum yok ki,aynı süt miktarını kaplara dağıtıyorsun
      aynı maya miktarını da ardından bölüştürüyorsun,doğru fırına marş
      sonra çok şık olarak herkesin kendi yoğurdunu ikram ediyorsun.bölünmeyen yoğurt da sulanmıyor akideş

      Sil
  2. aaalemsiniz,afiyetler olsun :) bardakta yoğurt :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serpilcim
      ben de alemlere böyle akıyorum canım:))
      sevgiler

      Sil
  3. Havva'nın sevimli Mişli muşlu hikayeleri... :) Masalcı kadınmış... Güzel yapıyormuş. Ben seviyormuşum :))

    YanıtlaSil
  4. yerim senin masalınıııı kiii :))
    hem masalı hem yoğurdu yerim çok da güzel yerim pek de güzel yerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ye bee!
      feda olsun sana yoğurtlar:)
      güzellliğinden belli yoğurt sevgin:)

      Sil
  5. Yoğurt masalını Sertaç çokkkk sevmişşşş.

    YanıtlaSil
  6. havvacığım.....bukadar güzel anlatılır...bu yoğurt harika ...resimler harika gerçekten ben bundan sonra kupa evet evet katılıyorum.bizim usulde çabuk sulanıyor.havvacığım benim yogurt mayamı kendim yaptım.nohut ve sütten internette buldum ve uyguladım gerçekten mayada önemli doğal..biraz uğraştım ama gerçek maya ulaştım.15 tane nohut 1 bardak sütle birlikte..1 gün ara ile tekrarladım.sıvı koyulaşmaya başladığında kendin zaten biliyorsun tamam maya oldu diye tadı çok güzel oluyor.eskilerde yediğimiz gerçek yoğurt oluyor.(biraz zanmetli ve sabır biraz uzun sürüyor) belki anlatamadım sa ..interte yazarcafe ....sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel söylediğin şey benim için yeni bişey
      çok teşekkür ediyorum her yorumundan bişey öğreniyorum.ben de deneyeceğim en kısa zamanda
      teşekkürler arkadaşım
      sevgiler

      Sil
  7. gökten 3 elma düşmüş biri benim biri senin biride okuyanların başına...

    YanıtlaSil
  8. Yoğurt da yakışır çay da emaye kap kacak olsun da...
    Bir de sen anlat ama olur mu tatlı dilli, güzel hatun ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi kaptırdım kendimi bu rüzgara ben:)
      teşekkür ediyorum,utandım yahu:))

      Sil
  9. hah haaaaa bütün yazdıklarına gitttiiim. kerevit mi var sizin orda. nası bişi nası çıkılıyoooo :)

    YanıtlaSil
  10. hehehe bu anlatım kuzenimin minik prensesini anımsattı bana
    o da hep hikayelerine bir gün prenses bi anne varmış onun adı ... mış kızını cok severmiş diye başlar (:
    cici anlatımınla cici anılarımı anımsamak çok güzel oldu (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım içimdeki çocuk arasıra dışarı taşıyor:))

      Sil
    2. yaa bugün yaptığım yorumların hiç biri görünmüyor noluyo böyle yaa :(

      Sil
    3. aa gördüm seni aslı
      aslı aa nerdesin?
      :)))
      noldu?

      Sil
    4. hehehehe budayımmmm!!!!
      :))

      Sil
  11. Ya Havvacım ayran içtik de ayrım mı düştük Havva hiç bana uğramıyor diyordum ki, yoğurttan herhal:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan ben bu yoğurda fazla kaptırdım galiba,geldim şimdi:))

      Sil
  12. Ağızları kapalı olsaymış, bir kaç gün dolapta öyle kalabilirmiş. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama yoğurt mayalayınca ve de çok güzel olunca suyu uçsun diye katılaşsın diye dolapda ağzı açık kalmalı,tadı şahane olunca bitmesi de uzun sürmüyor zaten.
      bu arada istersen bi kapak uydur üstüne:)
      bence gerek yok:))

      Sil
  13. :) ne güzel anlatmışsın gerçekten zevkle okudum.

    YanıtlaSil
  14. Kişilikli yoğurtların olmuş :-) Bayıldım yazına,anlatımına,resimlerine ve güzel kanıtlarla bezemene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler kadriye
      maviyi bıraktın geldin,sana zor biliyorum,
      ancak hoşgeldin

      Sil
  15. Gercekten cok hos anlatmissin bayildimm! Arti yogutlarindan da canim cekti!

    YanıtlaSil
  16. ahahah anlatım çok hoş :)

    cansetabay.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. :):):) Çok cici yine:) Yoğurt ve peynir severim:):)

    YanıtlaSil
  18. Ben fırında hiç yoğurt mayalamadım biraz anlatırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurdu fırında mayalamanın tek farkı,hiç kapak kapatmana gerek yok,diğer adımlar aynı,45 derece civarı süt ısısı 1 çay kaşığı kadar yoğurt mayası süte çalıp fırın tepsisine koyup içine yerleştir bitti.6-7 saat sonra, yoğrt braz oda ısısında bekler,yine kapak kapatmadan buzdolabında devam eder,kapaksız olunca uçması gereken su da uçar,kıvamı daha ii olur.elbette sütü güzel kaynatınca suyu uçuyor,bazı kayıpları da oluyor,suyu uçan sütün yoğurdu daha kıvamlı oluyor:)
      yeterli oldu mu acaba?
      aslında linkini vermiştim o yayında ama 'yoğurt mayalama diye yine ekleyeyim http://kedilievintarzi.blogspot.com.tr/2014/07/ssssssitttt.html
      sevgiler

      Sil
  19. Minik kaplarda olunca daha güzel oluyo di mi :)
    Çok sevdim ben bu masalı güzel ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet şeyma daha güzel oluyor,hem sunumu hem bütünlüğü bozulmadan saklanması açısından.
      sevgiler

      Sil
  20. Biz bebekken de annem her gün bardaklarla yoğurt mayalarmış bizim için. Evde yapılan yoğurt ile yapılan ayran çok başka oluyor canım, içine fesleğende koyacaksın..
    (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çocuklar taze yesin diye hergün yoğurt yapar anneler,
      sonra çocuklar bayata alışır:)))
      katılıyorum söylediklerine:)

      Sil
  21. :) geröekten masal gibi anlatmışsın, kalemine sağlık. Ben 2 kere denedim fırında ama beceremedim. Belki ağzını açık bırakmadığım içindir. Dur bir de açık deneyeyim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şafak bence beceremediğini düşünmüşsün:))
      zira baktın sulu kapat fırının kapağını elleme kalsın
      taaa ki sertleşene kadar,mevzu kapak değil süre
      sevgiler

      Sil