27 Ağustos 2014 Çarşamba

enginarın serbest hali


sadeleşelim,sadeleştikçe güzelleşelim:)
düstur'umuz bu değil mi?
yada olsun mu?
:)


derindondurucudan aldım enginarları,
dizdim tencereye kapatarak,
su ve zeytinyağını eklemişim,
soğanı soymuş bi kenara iliştirmişim,
2 tane kesmeşekeri koymuşum, 
(aylardır ilk defa şeker kullanıyorum)



1/2 limonu da sıktım tencereye bu arada:)
tuzu da unutmayalım:)
dereotunu da kıydım sadeden,
pişti sapsade enginarım:)


aldım servis tabağına,
suyun sadeliğine bakar mısınız?


kıvırcığı kıydım zemine,
bir halka rendelenmiş mor lahana,
bir halka hardalla sadeleşmiş 
rendelenmiş avakado,
son halka nane,maydanoz,dereotu incekıyılmış
olmuş mu salata,
koyalım zeytinyağlı limonlu sosuda:)


sofra hazır işte:)
hepsi bu!


bu akşam böyle olsun,
gönüller mutlu,
haneler huzurlu olsun,
çok sevgiler.
:)



51 yorum:

  1. Ellerine sağlık.
    Enginar harika salata ondan harika.
    Anlatım ve sunum paha biçilemez :)
    Mauvvvv

    YanıtlaSil
  2. Ahhh Havvacım ah , yaz geldi diyet miyet hak getire :) Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..Yanlız canımcım ben bununla doymam gibime geldi, üstüne 2 dilim kek falan ne dersin :))..Bugünkü yorumuna sana soru sordum canım gördünmü? sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana onun blog adresini vereyim:)

      Sil
    2. Üstüne 2 dilim keke ne dersin demiştim ama :)))

      Sil
    3. senin elinden olunca yeriz be arkadaşım,kek olsun,triliçe olsun ne varsa:)))
      ama akşam yemeği bu kadar cıssss!

      Sil
  3. Muhteşem... Ellerine sağlık... Bayılırım enginara...:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seni görünce böyle gülümserim ama:)))

      Sil
  4. Sade daha güzel di mi :)
    Bende hep ayıklarım :))
    O güzel ellerine sağlık salata da çok güzel görünüyor :)
    Kocaman öperim kii :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sendeydim şimdi,yeni sayfana hem hayran hem beceriksiz bakıyordum,ilk yorumu yapayım dedim,nerdeee,yapamadım:)))gülüyorum kendime:)

      Sil
    2. Korktum yoruma açmaktan :))

      Sil
    3. asıl güç bunu yapabilmekte işte,kimsenin müdahelesine izin vermeden istediğini söylemekte,
      daha da güçlü olmak
      belki de müdahelenin ne olduğuna bile bakmamakta
      tatlı şeymacım benim
      :)))

      Sil
    4. O kadar güçlü değilim henüz sanırım :))
      Bitanesin sen ama ya :*

      Sil
    5. farkımız yok emin ol
      :))

      Sil
  5. Himm enfes. Enginar hastasıyım. Ne dondurucuymus bu da mübarek bi suru sey cikti şimdiye kadar hehehe.. eline saglik sekerciiiiim♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uykum kaçtı mutfakta bi film seyrediyorum,dram.
      ama senin yorumunla gecenin bi yarısı kahkahayı bastım,çok yaşa emi:)

      Sil
  6. Cook saglikli bir o kadarda diyet yemegi olmus ,en güzelinden.Enginar cok kullandigim bir sebze degil,buldugum zaman kacirmam..

    Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule sağlıklı kesin,birde hiç uğraşmadan mıncık mıncık
      hooop karşında lezzetli enginar:)))
      teşekkürler denemeni tavsiye ediyorum

      Sil
  7. Ellerinize sağlıkkkkkk muhteşem gözüküyorlar :)
    Ben eskiden hiç sevmezdim enginar, geçen seneye kadar :) Simdi bayılıyorum. Birgun insallah ellerinizden yemek kısmet olur. Tanışmayı o kadar cok istiyorum ki yüzyüze kocaman sarılmak için :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fulya öyle bir yazmışsın ki kendimi bişey sanıcam:)
      oysa sen neler yapıyorsun ben sana hayran:))
      sarılalım valla:)))
      çok sevgiler

      Sil
  8. mis gibi olmuş enginara bayılırım çiğ bile yerim :)

    YanıtlaSil
  9. Hikaye tadında sofra kuruyorsun Havvacım..Dileğim tüm yemeklerini böyle hikaye tadında yapman sofralarını keyifle kurman....
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sertaç bu dilek tümmm kalbimle sana gider bilesin
      çok sevgiler

      Sil
  10. Enginar en sevdiğim sebzelerden biri sende çok güzel hazırlamışsın canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Afiyet olsun:)Salata çok hoş görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze teşekkür ediyorum,sebze sebze üstüne değil mi?

      Sil
  12. harika! bayılırım enginara, dur benimde difrizde vardı akşama hemen işe koyulmaca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş
      sen sıcacık bi insansın bunca net üzerinden:))
      hadi yap bide yarın anlat bana canımcım

      Sil
  13. Karadenizde enginar ile alaklı hiç bir yemek yok :D Yani aslında enginar yok . Sen yapmsan hiç görecekte değildim :D Eline sağlık efendim. Emegine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emrah,
      yerine kereviz,olmadı patates koy kardeşim:))
      en azından şekil uyumu var yani:))
      bi çok market konserve yada derin dondurucu olarak sunuyor
      teşekkürler

      Sil
  14. Salata harika görünüyoooo :) Enginarı biz(Ege de) sapı mapı hepsi tabi zeytin yağlı yaparız :) Çoook güzel olur...Senin ki de çok güzel görünüyo amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen beğendinse egeli benim sırtım yere gelmez:))

      Sil
  15. havvacığım....ellerine sağlık salata harika görünüyor....afiyet olsun.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  16. enginaaar. bayılırıııım. hayatta en sevdiğim ve çok yediklerimden. allam ya nefis nefis :) sen de güzel yapmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayıla bayıla yiyorum,sende beğendin ya ohhh,ne ala!

      Sil
  17. bi de çok çok geçmiş olsun. çakır ve benim kitap seni iyileştirsiiin :))

    YanıtlaSil
  18. çok çok faydalı..ne güzel yapmışsın
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim:))
      karaciğere fayda o biçim:))

      Sil
  19. ne kadar güzel anlatmışsın bende çok severim enginarı salatayada bayıldım o kadar güzel anlatıyorsun ki enginar dile gelse vay be ben neymişim deyip şımaracak. gönül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül
      bile bile mi yapıyorsun allasen,şımart bari beni:))
      teşekkür ediyorum güzel arkadaşım

      Sil
  20. ben enginar çok sevmem ama buradaki sade konseptten o kadar etkilendim ki alıp yapasım geldi:))ve bu arada o salataya bayıldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım içine konulan mıncık mıncık bi sürü şey bazı kişileri uzaklaştırıyor,bence dene:))
      teşekkürler özlem:)

      Sil
  21. Muhhh que rico plato ,,me encanta la alcachofa rellena ,,que tenga un óptimo viernes
    Besos

    YanıtlaSil
  22. her hali baş tacımdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sana katılmam mı? katılırım sonuna kadar:)

      Sil