10 Ağustos 2014 Pazar

gürci fasulye



derindondurucudan hoop suya,önce haşlanacak!


1 soğan ince kıyılmış,ama piyazlık şeklinde,
1 iri sarımsak incecik kıyılmış her zaman ki gibi,
1 domates rendelenmiş
sırasını beklermiş:)


haşlanan fasulyenin suyunu da süzünce,
tencereye zeytinyağını da koyunca,
mevzu başlıyor!


ciddiyetle tarife gelirsek;
haşlanmış suyu süzülmüş fasulye 
tencereye alınır,
istenilen sıvı yağ istenilen miktarda konulur,
üzerine az önce anlatıldığı gibi 
piyazlık tarzında ince kıyılmış soğan konulur,
biber de ince ince kıyılır tencereye eklenir,
domates kabuklarından arınıp rendelenmiş,
yerini almıştır,


bir süre sonra ince vede 
ince kıyılmış sarımsak eklenir,
onlar bir müddet takılsınlar kendi hallerinde,
sonra kekik sürprizi yapalım,
ama tuz vardı öncesinde!


birlikte pişsinler damak şenlenene kadar:)
bu yemeği ben değil 
gürcistanlı bir dostum yaptı,
çok çok lezzetli bir fasulye yedim,
bu arada;
hayatta olmaz,yoğurdumsuz olmaz!
yeniliklere açık olup şaşırmak isteyenlere duyururum:)


bugün politikadan uzak kalıp 
dünya vatandaşı olasım var.

çook sevgiler

42 yorum:

  1. Ben artık mars vatandaşı olmak istiyorum mumkunse. Bu fasulyeyi de ilk defa duydum. Fasulye nin cinsi de mi farklı. Eline sağlık arkadaşının. Harika gözüküyor♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok!
      bildiğin fasulye,pişirme tarzı gürcistan dolaylarından:)
      teşekkürler

      Sil
  2. Hımm, nefis gözüküyor:-) Denek lâzım:-)

    Ben de Mars"a gideceğim sanırım:-)

    YanıtlaSil
  3. Mars yolcusu arkadaşlar benide alın,fasulye güzel görünüyo...afiyet olsun sevgiler gürşen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şok şok şok! blogerların mars çıkartması:)))

      Sil
  4. Fasulye kılçıksız, domates kıpkırmızı, soğan bembeyaz...bu malzemeleri çiğ bile yerim ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebru,duruma tercüman oldun bir de aklıma soktun,
      çiğ tadını bilmediğim sebze yoktur sanırım benim:))

      Sil
  5. Taze fasulye en sevdiğim yemeklerden biri, bu şekildede mutlaka deniycem nefis görünüyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahiden de nefis meltem,kekik bu kadar mı yakışır:)

      Sil
  6. Yemek çok lezzetli görünüyor ama ben yine tabağa çanağa takıldım :) Çok zevklisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze çok naziksin,teşekkür ediyorum,senin güzel gözlerin valla:)

      Sil
  7. havvacığım...ellerine sağlık....afiyet olsun.bende çok severim taze fasulyeyi....ben şimdi kurutuyorum.bizim buralarda ...dileriz gölgede kararmadan kuruturuz.kışın onu haşlar..sonra yemek gibi pişirir sarmısaklı yoğurtla yeriz oda çok güzel (kokulu) olur.kardeşim izmirde oranın havasından kurumaz çokta sever ben yaparım.bunuda deneyeceğim.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyor musun emel hiç mi hiç yemedim kurutulmuş yeşil fasulye.
      üstelik inan bana duymamıştım,araştıracağım ve de deneyeceğim,kurutulmuş sebzeleri çok severim.ancak sanırım rengini korumak için bi malzeme kullanıyorlarmış doğru mu?yani kimyasallar işin içine girince,bilinçli kullanım olup olmadığını da bilmeyince ben biraz çekiniyorum vede artık kurutulmuş sebze de almıyorum.
      bu konuda bilgin varsa beni aydınlatırsan memnun olurum emel.
      çok sevgiler

      Sil
    2. havvacığım...ben hiç hazır almıyorum.kuru patlıcan kuru dolmalık biber en iyisi gaziantep olanı iyi olur.denizlide,uşakta yapıldığını biliyorum ama antep ıyı olur derler. şimdi balkonumda patlıcan.dolma biber asılı şimdi kuruyorlar.içlerinini oyuyorum,yorgan ipliği yada kopmayacak şekilde iğne ile keçirerek ipe diziyorum.güzelce kuruyorlar güneşte.sonra yeşil fasulyeyi diliyorum.içeride sofra bezin üzerine yayarak gölgede kurutuyorum çünkü yeşil yeşil olsun diye..sivri biberleri iç çekirdeklerini çıkarıp ortadan ikiye bölüyrum.emaye tepsilerin içinde güneşte kurutuyorum.sonra güzel güzel keselerim var onların içine biraz turşuluk tuz,kuru nane serpiyorum ağızlarinı bağlayıp kaldırıyorum.havacığım sonra bir şey sorarsan iyine yazarım. kardeşlerim buradalar misafir var kalkmam gerekiyor. sevgilerimle emel.

      Sil
    3. çok teşekkür ediyorum,misafirlerine de selamlar:)
      peki emel,
      saros da mesela kayısı kurutulamıyormuş,bu durumda psebze kurutulması problem olur mu sence?

      Sil
    4. havvacığım...kuru kayısı kurumuyorsa demek ki saros da hava nemli..nemli havada sebze meyveler kurumaz.ablam ve kardeşiminde size selamları var.sevgiler emel.

      Sil
  8. oh misler gibi:))afiyet seker olsun
    havvacim,,,bayiliyorum bu karelere anlatma tarzina
    hemen kosup yapmak geliyor icimden:)))))))
    bu guzel gunden sevgilerim sana gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne mutlu oldum ben şimdi sözlerine cihan abla,teşekkür ediyorum
      geldi sevgilerin bana,şimdi de sana koşa koşa geliyor

      Sil
  9. Afiyetler olsun, yogurttt en sevdigim istisnasiz herseyle yerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne şahane beni anlayanların olması,teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  10. Kekik duymamıştım hiç, değişik geldi. Yenilikleri denemek lazım :) Zeytinyağlı fasulyeyi bu şekilde pişiririz biz de, çok leziz olur. Harika görünüyor zaten, tenceredeki haline bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz,
      doğrusu benim yöntemim bu değil,yani haşlayıp bazı vitaminleri lavaboya göndermek?
      ancak lezzet şahaneydi,hele kekiğin kattığı aroma:)kesin dene ben bayıldım

      Sil
  11. Fasulyeye,domatese,kekiğe parti verdirir gibi anlatmışsın yemeği ay çok eğlendim yine :-) Taştan yumuşak ne varsa severek yiyen bendeniz bu sağlıklı ve neşeli besinlerin karşısında saygıyla eğiliyorum. :-)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye:))
      seni okumayı özlüyorum ben,herşeyi ne şahane betimliyorsun,mum gibi oturup seni dinleyesim var.
      sevgiler

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. tolga,
      canın sıkılınca gir mutfağa,çok seveceksin.
      hem insanı oyalıyor,hem mideye şenlik veriyor:)
      sevgiler

      Sil
  13. Havvacığım bu aralar değişik taze fasulye tarifleri beni benden alıyor.;) çok sevdiğim bu sebzeyi bu kadar değişik tarifle yapabilmek, mutfağa başka bir boyut getirecek. ;) her zamanki gibi sana özgü tariflerinle ve karelerinle yine muhteşemsin. Ellerine ve kamerana sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze fasulyeye bayılıyorum.bu tarz da şahaneymiş,bizzat tadıp bayıldım.
      teşekkür ediyorum nilgün,
      bu arada özlem durumu nasıl başadebiliyor musun kızının yokluğuyla:)
      sevgiler

      Sil
    2. Havacılığım kızımla aramızda sadece bir sokak var;) o evden çalışıyor ve müşteri ile toplantı olursa ajansa gidiyor. Bu nedenle sabah kahvaltı dahil buluşabiliyoruz;) henüz zorluk yaşamadık gibi;)))

      Sil
  14. Uzun zamandir giremiyordum, ama nedense blog durumlarından bir haber olan cevre insanlarima bile senden bahsederken buluyorum kendimi. Ozlemisim, durumlari ifade edişindeki güzelliği ve resimlerini. Fasulyenin her çeşidini seviyorum ama bende bu türlüsünü duymayanlardanim. Deneyecegim. Seni cok cok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cansl günaydın
      bi anda kendimi mahçup ama mutlu buldum,teşekkür ediyorum.
      fasulye denemelik,çok lezzetli oldu gerçekten
      sevgiler

      Sil
  15. ay ben de dün fasılle yapmıştım ama gürci mi o ne ondan da yapıyim ki :)

    YanıtlaSil
  16. BU akşam yapsam mı ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla,hastalıktan kırılmasam gücüm olsa kalksam ben de yapsam,çok lezzetli olmuştu:)
      sevgiler

      Sil
  17. En sevdiğim sebzenin farklı hali :)
    En kısa zamanda denerim ki ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeymacım
      ben yedim vede çok beğendim vede o nedenle paylaştım canım

      Sil
  18. Buraya yorum yapmamıştım çünkü; mevsiminde dondurucudan fasulye mi çıkarılıp yenir!!! ve ve ve taze fasulyeye yeşil biber konmaz!!.... ((((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akideş,
      şartlar diye bişey var,köyden bile uzakta yaşadığın dönem uzun saklama için derin dondurucu yardım ediyor.yaaa!
      işte o biber de kekik de benim usulüm değil gerçek mi gerçek gürcü bir hanım tarafından pişirildi,bi de üstelik sahiden çok lezzetliydi:)
      heee,sen beğenmeyince yorum yapmıyorsun yani,anladım.

      Sil