5 Mayıs 2015 Salı

mantar faytarofişto



nasıl bişey bu?
uydurunca tam olsun bari dedim,adı da benden olsun:)


2 baş orta boy soğan,piyazlık doğranmış,
2 yemek kaşığı zeytinyağda karamelizeye yakın kavrulmuş,
üzerine bi çimdik veya fazlası pul biber eklenmiş


1 kg mantar,dış kabukları elle soyularak çıkarılmış,
tuzlu yada limonlu suda kararmaması için bekletilmiş,
4'e bölünmüş,kavrulan soğanlara eklenmiş.


tuzu da kattık mı tamamdır,
mantar suyunu salsın sonra çeksin:)
diye beklenmiş:)


üzerine bol bol maydanoz kıyılmış,tavan yapılmış,
yanına mor lahana rendelenmiş,
az zeytinyağ bol limonla soslanmış,
menü çilekle sonlanmış,
akşama eş yemiş bayılmış:)







15 yorum:

  1. hArikasin, eline saglik:) afiyet olsun. ama adi cok afilli olmuş:)))

    YanıtlaSil
  2. Biber domates de çok güzel gidiyor o kavurmaya, ben de yaptım geçen gün:-)

    Çilekler de nihayet tatlandı, mis:-)

    YanıtlaSil
  3. Havva'cım,

    Eşine de böyle sunduysan yemeyi (mantar faytarofişto), lezzetinden öteye bir de ona bayılmıştır :-))
    Sağlıklı şeyleri leziz hale getirmek gibi bir yeteneğin var senin söyleyen olmuş muydu?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Tadını bilmem de adı harika 😀😀

    YanıtlaSil
  5. Beğendim ben bu faytarofiştoyu, ellerinize sağlık.Bu arada ismi dilime takıldı, sürekli söylüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Nasıl da uzun uyduruyorsun? 40 yıl düşünsem aklıma gelmez..helal sana eline sağlık :))))

    YanıtlaSil
  7. Oh tam yaz menüsü. Ellerine sağlık. Adı da şahane :)

    YanıtlaSil
  8. Mmmm! İlham verici bir tarif. Fotoğraflar da harika❤Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. evet evet sen hep uydur böyle <3 ;)

    YanıtlaSil
  10. mantara bayılırım....
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  11. Nasıl da güzel olmuş. Gel de bayılma. Elllerine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel olmuş blog tasarımın.. Ancak gelebildim belki de uzun zaman oldu.
    Dağıldık biz yahu..
    Bir ara ne iyiydik, gelenler gidenler, yazılanlar, çizilenler.
    Cihan Hanıma'da çok üzgünüm..
    Duygusala bağladım..
    :(

    YanıtlaSil
  13. Faytarofistonun maydanozsuz halini cok SIK yiyoruz,bir daha ki sefere üstüne ekleyeyim :) kirmizi lahanaya da bayiliriz..Nefis saglikli bir sofra olmus...Ellerine saglik Havva..Cilekler burda daha tatli degil:(
    Bir kac sefer aldim,dayanamadim :)

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  14. adı zor ama yapımı kolay :)))

    YanıtlaSil
  15. Faytarofişto ne ama ya?! Sen mi uydurdun bu ismi, yoksa var mı gerçekten?! :) Tarif ağız sulandırııı, ismi gönül şenlendiriii... :D

    YanıtlaSil