26 Mayıs 2015 Salı

2.el mantar


afiyet olsun diyerek başlasam:)


mantar faytarofişto pişirince, 
sapları başka türlü bi lezzete dönüşüyor:)


çok ince doğranmış soğan sıvı yağda kavrulur,
rengi değişirken un ilave edilerek kavrulmaya devam edilir,
diğer gözde mantar faytarofişto pişerken çorba'ya da rol verilir:)


un da kavrulunca,su ilave edilerek aynı zamanda  çırpıcı ile karıştırarak topaklanmayı engelleyelim.
ince doğranmış mantar saplarını da ekleyelim:)
1 bardak sütü de ekleyelim:)
10 bilemedin 15 dakkaya çorba hazır:)
altını kapatmadan önce tuzunu ilave edelim:)
sosa gelince;ben tereyağda pul biber tercih ettim:)
eş böyle seviyor:)


akşam yemeği,mantar sapından çorba ve mantar faytarofişto


ve mantara ve tavuğa bayılan çakır efendi:)
diyet zamanı geldi:)
sağlıklı bir hafta olsun.
çok sevgiler
:)


42 yorum:

  1. Geldi mi diyet zamanı? Ben de eli kulağındadır artık diyordum göbeğime bakıp :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Handan cım göz açıp kapayana kadar geliverdi
      ❤️ valla sen Fıstık gibi gözüküyorsun fotolarda😊

      Sil
  2. Fit kalalım diyorsun? :D :))

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık leziz olmuştur eminim

    YanıtlaSil
  4. mantar yemesemde görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Kaç mantar çorbası tarifi denedim olmadı. Bir de bunu deneyeyim. Değişik, güzel görünüyor, elinize sağlık.
    teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok basit bi yöntem,kolay bir tat.istersen karabiber kullanabilirsin:)
      teşekkür ediyorum,umarım dener,umarım seversin.
      sevgiler

      Sil
  6. mantar faytarafiştomuydu haha ismini çok sevdim havva:))
    çakırım mavişim seni de mi diyete soktular kıyamam:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuşcum,yemeği uydurdum,adını da uydurayım ki tam olsun dedim:))
      çakır bizimle beraber şekil bozukluğuna giriverdi sebuş:)))
      sevgiler

      Sil
  7. Ellerine sağlık! Pembe sofra da içimi açtı:) Çakır'a alerji yapabilir, aman dikkat❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum,içinin açılmasına memnun oldum:)
      çakır bizim yediğimiz herşeye çok özeniyor,vermeyince de küsüyor.valla yemez sandım ama,şapur şupur bir yemesi var ki şaşırır kalırsın:))
      sevgiler

      Sil
  8. Faytarofişto yapınca bunu da yapıcam.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım,şimdiden eline sağlık ve afiyet olsun.
      sevgiler

      Sil
  9. çok severim mantar çorbasını da iki kere oldu dönüp bakıyorum doğru yazarım umarım faytorafişro daha mı güzel ne. baktım tarife ikisi içinde ellerine sağlık. sevgiler ve selamlar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem çok tatlısın,teşekkürler
      seni ve güzel kızlarını öpüyorum,sevgiler

      Sil
  10. Uma deliciosa refeição e que lindo o gato branco.
    Tenha um ótimo dia.

    YanıtlaSil
  11. ister faytarofişto olsun ister çorba,ister yemeği yada olmadı çiğ çiğ yediğim bir sebze :))
    senin çorban da değişik olmuş ellerine sağlık.
    Bu arada çakırdamı diyette ay odamı inanmıyorum ne olacak bizim bu kilolarla sorunlarımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mantar mı hımmm,şeklinde bir tipim ben:))
      evet çakır efendi de aldı başını gitti,şimdi kıhkıh! çaktırmadan diyette:))
      sevgiler

      Sil
  12. Mantarı va mantarlı her şeyi çok severim, çok lezzetli bir tarife benziyor, deneyeceğim. Mantar faytorofiştoyu kaçırmışım şimdi bir de ona bakayım,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler esra ben de çok seviyorum:)
      sevgiler

      Sil
  13. Mis olmuş mis havvam..kokusu ta buralara geldi....Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Çakır efendi gibi bende bayılırım mantara.. Ellerine sağlık canım, her zaman ki gibi harika ve zarif.

    YanıtlaSil
  15. ne harika bir tarif fotolar
    çakır efendiye sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. muhteşemsin hanfendi ve çakır efendi kocaman öpüyorum <3<3<3

    YanıtlaSil
  17. aayyy o diyet zamanı mahvediyor beniiiii ğpuff :( :(

    Havva'cımmm yeni bir blogger buluşmamız var. katılırsan ve duyuruyu paylaşabilirsen inanılmaz mutlu olurum..
    Görüşmek dileğiyleee :* :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLI hemen bakıciğim tatlım👌

      Sil
    2. Yaa Havvaa okudum yorumunu gelemiyormuşsun :(
      puff.. nasip olmadı görüşüp tanışmak bize :(

      Sil
  18. Hmm, Çakır bey'in asaleti yakıyo yine. Maşallah. Bizim de minik bi Pia'mız var artık biliyo musun. :) Yaramaz, oyuncu, meraklı mı meraklı. Şu an klavyemin ucuna patilerini uzatmış uyuyo. :) Evin hanım kızı oldu bile... :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah😀
      Adı da pek güzel tatlınızın
      Hayatınız şenlendi değil mi,tabi biraz da hırpalanan koltuk vs olacak

      Sil
    2. Kesinlikle renk geldi. Biraz da ne yapacağımızı bilememek. :) Öğreniyoruz hep beraber. Pek yaramaz kız, bazen başımızı döndürüyo desem yalan olmaz. ;)

      Sil