21 Ocak 2014 Salı

pazartesi akşamında menüde kabak dolması vardı

kedilievintarzı
                 pazara çıkınca hep var olan sebzeler bi arada

kabaklar yıkanır alt ve üstten düz olarak kesilir ki tencerede dik durabilsin.
kabak oyucunun tırtıklı tarafı yada bir çatalla yukarıdan aşağı tüm kabaklar çizilir desen yapılır,sonra ortadan kesilir,kabak oyucu ile içi temizlenir.(çıkanlar kompost olacağı için çöpe atılmaz)



iç harcı için benim tercihim;
soğanı ve sarımsağı rendelemek,bol miktarda maydanoz,dereotu,naneyi ince kıymak.
ve;
yapacağınız miktara göre pirinç ve bulguru eşit kullanmak,biraz su ile kaliteli salçayı sulandırıp karışıma katmak,tuz,karabiber,biraz ayçiçek vb.yağ kıymayı da katıp bi güzel yoğurmak.





iç harç her bir kabağa doldurulup,dimdik ayakta duracak şekilde tencereye dizilir


biraz salça suda çırpılarak inceltilir,biraz tercih edilen sıvı yağ,
azıcık da tuz
tencereye eklenir.


pişince yanına bir de lezzetli yoğurt eklenirse
demeyin keyife


film bitti
afiyet olsun
:)


püf noktası;iç harç doldurulmadan önce kabakların içini parmakla tuzlamak

faydalarını öğrenmek için aşağıdaki link sizin için:))))) 




11 yorum:

  1. ellerinize salık, afiyet olsun. biz de çok severiz kabak dolmasını. sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Benim en favori yemeklerimden biridir . Ama nedense dolma yapmak bana hep zor gelir.
    Hatta hafta sonu deepfrezde uzun zamandır sarılmayı beklenen karalahanalarım vardı.
    Ne yaptım biliyormusun. Eşimi kandırdım sen sar artık olduğu kadar dedim ben temizlik yapim :)
    2-3 tane gösterdim birde bol bulgur, soğan, sarmısak ,salça,baharat ve az pirinçli bir iç hazırladım. İnan koca bir tencere sardı . Artık bütün hafta yenir.
    He he bizimki sevdi sarmayı vallahi elide lezzetliymiş.
    Bak şimdi konu senin kabak dolmasından hop benim dolma sardırmama geldi :)
    :))))))))))))))))
    Ellerine sağlık canım.
    Tarif etmen , paylaşımın , sunumun vallahi 40 yıllık blogger gibisin.
    Çoook sevgiler :)
    Ay çakırı da şöyle bir kulağından kulağından bir kaşı hehehe..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülaycım,tabi ki duruma hayran oldum,eşinin ellerine sağlık,ve ikinize de afiyet olsun,sevdim ama ben bu iş paylaşımını arkadaşım,notunu kocama okudum bana dik dik baktı:( benim daha yolum var galiba:)
      çakır'a dedim ki gülay ablan dedi seni okşuyorum,mauv dedi:)
      teşekkürler,tatlı arkadaşım

      Sil
    2. :(
      Bakma benim eşimde sarmazdı da bu ara biraz rahatsızım. yani eşim kıyamadı ondan sardı yoksa normal şartlarda oooooo :)
      bendende çakıra mauv :)

      Sil
  3. her gün ya kabak ya pırasa ya karnıbahar ya da kereviz yiyom.
    bu tarifini yapayım tımım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi tarif duydum ama uygulamadım,pırasa,kereviz ,ayva,portakal bi arada:)
      denicem bi ara

      Sil
  4. Ben kompostoyu merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkanlar kompost olacağı için atılmaz demişsin ben onu komposto anlamışım :) hata benim :)

      Sil
    2. burada biriktirip saros'a götürüyorum,akıllı işi değil:)

      Sil