18 Aralık 2014 Perşembe

ısıt beni!



bu üçlü yeraltından çıktı,
içimizi ısıtıp,bizi mutlu etsin diye:)


işin sırrı,
en sertinden başlayarak minik küp şeklinde doğramak!
suyu ocağa koy,havuçları minnak küp doğra,
hop tencereye,
ardından aynı işlem kerevize uygulanmalı,
lütfen,patates de nasibini alsın:)


1 çorba kaşığı unu tavaya koyup kavuralım:)
(yağ koymak yok!cısss!)
rengi değişecek,kokusu misleşecek:)
kuru olarak hemen kaseye alalım,
üzerine soğuk su ekleyerek,pürüzsüz olana kadar çırpalım:))


kasenin içeriğini kaynamakta olan çorba adayına ekleyelim:)
tıkırdar tıkırdamaz,arpa şehriyeyi de:)
tüm eklemeler bittiğine göre sıra tuzda:)


çorba pişti mi?
o zaman sosu hazırlayalım;
tereyağ eritip içine pul biberi şöyle bi dönsün,
ardından nane tatsız kalmasın:)
bu güzellik tencereye aktarılsın:)


çorbamız hazır:)
afiyet sağlık olsun:)
hasta olanlar iyileşiversin:)
kayınvalidemi de unutmadım,bi koşu çıkarıverdim üstkata:))


emekleriniz kıymetini kaybetmesin emi!

not:
sevgili bloger arkadaşımız ilknur akpınar'ın çekilişi var,
lütfen isme tıklayın,teşekkürler

ikinci not:
bloger arkadaşımız eylullegel'in çekilişi var,
lütfen isme tıklayın,teşekkürler.
:)
çok sevgiler:)





56 yorum:

  1. Günaydın Havva, çorba nefis gözüküyor:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın handan,
      teşekkürler,çok severim bu çorbayı,ee hasta olunca akla hemen çorba geliyor,neyse bugün daha iyiyim:)
      sevgiler

      Sil
  2. Günaydın Havvacım ;
    Sabah sabah mis gibi kış çorbası..ellerine sağlık..
    kerevizin yemeğini, mezesini yapıyorum ama hiç çorbasını yapmadım..
    mutlaka deneyeceğim, ama içine azıcık zeytinyağı koysam :)) hani benim için değil, çocuklar için :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın güliz,
      beğenmene sevindim,yağ olarak damağın ne derse onu yap tatlım farketmez:)
      bizim ev tereyağ tadını pek seviyor:))

      Sil
  3. Havva günaydın,
    o küp şeklinde doğrama konusunda bir beceriksizliğim var, sanırım küp'ü yanlış öğrenmişim ben geçmişte :)
    Olmuyor..:))
    Çorban güzel gözüküyor çok, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin çok yaşa emi!
      sabah sabah kahkaha attırdın bana,küpü yanlış öğrenmiş:) yapma sen küp,boşver,o da olmayıversin:))
      sevgiler

      Sil
  4. Senin sağlıklı besinlerin :) Harika görünüyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      teşekkürler ersin,sana da çok kolay gelsin.
      sevgiler

      Sil
  5. Ohhh misss... Sabah sabah için ısındı.... Günaydın:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. oo kerevize bayılırım yemeğine . çorbasını hiç içmemişimdir. küp küp doğramayı nasıl becerdin. cidden küp küp olmuşlar. sanki cetvelle ölçmüş gibi :o
    du bakayım bi ara buna da ;)
    resmi de çok güzel yapmışsın. ne deniyordu böyle resimlere?
    yağsı unu kavurmayı da ilk defa görüyorum *-*
    gerçi annem hiç un kavurarak yapmaz ama demek yağsız kavruluyomuş he :o
    teşekkürler eline sağlık. iyileştin mi? dikkat et kendine çabucak iyileş. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkancım,sen neler neler yapmışın küp mü yapamıcan!
      dilim dilim doğrayıp enine,sonra onları kibrit çöpünden kalınca boyuna,sonra da tekrar enine:)))
      resim kurukalem,onu mu sordun acaba?
      unu yağsız kavuruyorsun,rengi koyulaşıyor,çorbaya başka bi lezzet veriyor,dene sen:)
      anneni bi şaşırt yine::)
      anneye selamlar bu arada:))

      Sil
  7. Sabah sabah aşkolsun canım :) Harika görünüyor bugün eve erken gidip denemeliyim mutlaka. Çok sağlıklı duruyor, eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla,sabah çorbası da olur sevene:)) akşama da:)
      teşekkürler,sevgiler

      Sil
  8. süper gözüküyoo:):)

    YanıtlaSil
  9. ellerin dert görmesin, sağlıklı görünüyor ve sunum süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler kadriye
      senin fıstıklar sever mi?

      Sil
  10. Günaydınnnn :))) mis mis kokular ulaştı buraya, en sevdiğimden, ellerinize sağlık ve afiyetler olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne güzel,ne mutlu oldum ben,teşekkürler:)
      hadi sen de yap::))
      sevgiler

      Sil
  11. Görüntü çok hoş ama kerevizle birbirimizi sevmedik gitti :) O benden hoşlanmıyor ben de ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.si özlem profil fotona bayıldım:))
      2.si ise hiç kereviz sevmeyenin bile çorbaya bayıldığını belirteyim ailede:))

      Sil
  12. ımmmmm nefis yapmalı yemeli yedirmeli tez elden
    ellerine sağlık güzel görünüyo üst katta ben oturaydım keşke..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son derece tavsiye edilir naciye:)) kereviz sevmeyen bile hoşlanıyor:)
      sevgiler

      Sil
  13. Ellerine sağlık :) Resimde süper olmuş, tebrikler

    YanıtlaSil
  14. Ohh misss,afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  15. Tam kışlık çorba..nefis görünüyor..
    Çekilişlere bayılırımmm hemmen bakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      bu duruma bir taşla iki kuş denebilir:)
      bol şans

      Sil
  16. Havvacığım......ellerine sağlık...afiyet olsun. sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  17. Hasta hasta nasil ihtiyacim var simdi keske olsada battaniyenin altinda icsem :) ellerinize saglik afiyet olsun

    YanıtlaSil
  18. Hi dear friend! Muhhhhhh que Cisa más rica , que tengas un bendecido fin de semana
    Cariños

    YanıtlaSil
  19. Kerevizi çorba olarak hiç denememiştim benim minik kuzu oğluşa bir deneyecegim, eline sağlık Havva ablacığım ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cansel,arzu ediyorsan içine et yada tavuksuyu koyabilirsin,bir öğün olarak kabul edilebilir.
      sevgiler

      Sil
  20. Resimler çok güzel afiyet olsun

    YanıtlaSil
  21. afiyet şifa olsun güzel arkadaşım. bu arada resimde gerçekten çok çok iyiye gidiyorsun, hayranlıkla izliyorum.
    ( pıtırcığın örülüş şeklini ekledim, istersen bir bakarsın. ) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreklendiriyorsun beni,teşekkür ediyorum özlem,çok naziksin.
      sevgiler

      Sil
  22. Bayılırım ben de kerevizin kokusuna..Yapraklarını salataya falan doğrarım. Bu nefis çorbanın kokusu da burnuma kadar geldi ellerine sağlık..Çorba pişirenlerin çok olsun hep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir dua elif,teşekkür ediyorum,senin de olsun:)
      sevgiler

      Sil
  23. Böyle yemek tariflerin var mıı? Ama ben yurtta kalıyom evim olunca senden tarif çalayım mıı? :))
    Çorba çok lezzetli göörünüyo ellerine sağğlık. Arka plandaki çiçekleri sen mi yaptın? Çok güzel görünüyo yaaa çok merak ettim ne o? Bidee kaynanana çorba mı yaptın ne kadar iyisin kiii kaynanasına saygı gösteren gelinler benim canım kii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) var bi sürü,yukarıdaki mutfak kısmına tıkla şu ana kadar 65 tane olmuş:))
      ne zaman bitiyo okulun?yurtlarda da yemek yapılamıyo mu? bi arkadaşının evi yok mu?
      sen yaparsın dene bak,çorba hem kolay,hem de besleyici:))
      iyi olmak ne güzel değil mi? benim kayınvalidem iyi insandır:))

      Sil
    2. Bu sene son. Hayir yapılamıyo yasak. Ben eve gidince yaparim insallah. İnsallah hep iyi olursunuuz bakcam diğer tariflerinede :))

      Sil
    3. Aaa. Azıcık kalmış::) ha gayret başarılar

      Sil
  24. Çooook geçmişşşş olsunnn =) blogda yazamadım bi uğruyum dedim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum:) hoşgeldin, neyse ki geçti:))

      Sil
  25. az biraz isotu serpicen üzerine
    ufff sıcak ve acı
    nefis :)

    YanıtlaSil
  26. çekilişlerde boll şanslar...
    çorba nefis görünüyor yine.neyseki karnım tok.önce kek şimdi çorbayı görünce açmışım gibi hissettim hop koca bi paket çikolata mideme iniverdi :))
    sunumda tarifte süper.ellerine sağlık ve teşekkürler sevgili havva.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanay ziyaretin ve sözlerin bama çok iyi geldi,teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  27. Havvacığım sanırım ben önceki hayatımda kitaptaki kayınvaldeydim. Mutfak konusundaki fikirleri tam benlik.)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi kadriye
      Işık almalı boşa yaşanmamış bu hayatlar

      Sil