20 Aralık 2014 Cumartesi

3+1=!


pazar için ya da babam için!


canım değişik bişeyler pişirmek istedi:)
böyle durumlarda etrafa mis gibi kokusu  yayılan,
ikram edilen herkesi de mutlu eden şey,
benim için kek'dir:)


size 3+1'lik tarif  veriyorum:))


3 yumurta
1 çay bardağı tahin 
1 çay bardağı pekmez
1 çay bardağı şeker    
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
6 kaşık un


klasik sırayla karışılmış,bu sonuca ulaşılmış
:)


tereyağ ile yağlanmış,üzerine susam serpilmiş:) 
ver fırına!


sonuç;
memnun edici:))


çakır mevzuya girmeden olur mu?


huyum kurusun!
bişey pişirince tadını öyle çok merak ediyorum ki,anlatamam!
zor bekliyorum zamanının gelmesini!
kek için de bekleme süresi benim için zor ki ne zor!
bilirsiniz,ılınmadan kabından asla çıkmaz,
zorlarsanız parça pinçik olur:(


oktay usta(tıkla tarif burada)
 yapmış,fotoğraflamış,gördüm beğendim yaptım beğendim:)
pişen susamlar başka görüntüde:)
 sanırım fotoğraf için başka teknik kullanılmış?


bu yayını pazartesi yayınlamak üzere hazırlamıştım,
keki babam için pişirmiştim,
yarın sabah yeniden yapacağım o'nun için,
'şükrü amcam için'
kayınpederimin can arkadaşı şükrü amca'yı kaybettik:(
ruhun şad olsun mekanın cennet olsun şükrü amcam:)
demek ki böyle de olacakmış!

bu hüznü
siz de bilirsiniz
anlat deseniz 
anlatamam..
enine  boyuna
yaşarım ancak
Turgut Uyar





43 yorum:

  1. Bu ne güzel anlatım, ne güzel sunum. Malzeme listesi çok güzel kokan bir kek olduğunu söylüyor. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,ilk göz ağrım,çok lezzetli sahiden!
      tavsiye ediyorum
      sevgiler

      Sil
  2. Bizim evin kekçi başısı Nursun (ikizim oluyor), yiyici başısı da benim. Kendim yapsam hepsini yerim; başkası yapınca hakkıma razı oluyorum aslında.

    "Yaptığım yemeğin kokusundan doydum" diyenleri ve o duyguyu hiç anlayamıyorum. Ben de mi terslik var? Ne yaparsam yapayım kokusu iştahımı daha da açar, nasıl olmuş diye aynen sizin gibi merak eder, ucundan da uçururum hemen...

    Uzatmayayım, kek çok güzel olmuş besbelli, afiyet olsun. Susamlı tadını merak etmedim değil....

    Başınız sağolsun bu arada; her kayıp zamansız, her giden koca bir boşluktur hayatta! Allah geride kalanlara sabır versin ...


    Not: Çakır Beyefendi' nin patalarını, burnunu ve pembe kulaklarını öperim.... Başlıktaki formül dikkatimi çekti - bebek mi geliyor????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanım
      Şahanesiniz:) yorumlarınızı okumak çok keyifli:;
      Çakır efendi için eylemlerinizi bizzat gerçekleştireceğim:)
      Ancak belirtmek isterim bebek konusunu Çakır da ben de çooooktan kapattık:)
      Kızınıza sevgiler öpüyorum sizi de

      Sil
    2. :D Çok yaşayın emi :D

      Nursun ikiz kızkardeşim - aramızda 3 dakika var :D

      Çocuğum yok, hatta şimdi evde bir kedim bile yok :D

      Sil
    3. nurdan ve nursun
      ne güzel isimleriniz var:))
      ikiz olmak da ne güzel bir ayrıcalık:)
      çok sevgiler,nursun hanıma da

      Sil
  3. The cake looks so delicious!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  4. Hola amiha querida !! que queque más esponjosos!espero que tengas un bendecido domingo
    cariños

    YanıtlaSil
  5. Kek harika gözüküyor. Şükrü Amca'nın ruhuna gitsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin handancım,
      çocuklara yap kek sahiden değişik ve lezzetli
      sevgiler

      Sil
  6. Havvacığım.....kek'in buradan öğle güzel kokuyorki...mis gibi....ellerine sağlık afiyeti şeker olsun.Çakırın bekleyişini yerim bana ne zaman verilecek diye....;duruşuna bakarmısın...Başınız sağolsun...Hayat bu....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emelcim,
      herşey için güzel sözlerin ve dileklerin için teşekkür ediyorum
      çok sevgiler

      Sil
  7. Ay Havvacığım tahinli cevizli hem de . Yenmez mi şimdi ? Ellerine sağlık canım .
    Babanızın kaybına üzüldüm, allah rahmet eylesin , geride kalanlara sabır dilemekten başka elden ne gelir ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgüncüm,ye canım:) çok lezzetli sahiden
      amin güzel arkadaşım,şükrü amcamız yerinde rahat etsin.
      hayat bu!

      Sil
  8. Basiniz sag olsun Havvacim,mekani cennet olsun Sükrü amcanin...Kekinde nefis görünüyor,bende bu ara habire kek yapip yolluyorum,cocuk üc olunca ücerden, birde ev icin,artik alistim:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,amin canım
      demek kek sevdası sizde de var:)
      lütfen dene sevebilirsin:)
      sevgiler

      Sil
  9. öncelikle başınız sağolsun sevgili havva.bugünlerde üst üste bizde çok kayıp yaşadık.acıyor acıtıyor...
    senin sunularını ve tarzını çok beğeniyorum.fotoğraflar çok güzel ve tarifte öyle görünüyor.öyleki taa burnuma geldi kokusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler alanay,Allah hepimize sabır versin,yerlerinde rahat etsinler
      7güzel düşüncelerin beni mest etti,bilmeni isterim:) teşekkürler
      tahin tadını sevenlere şahane bişey
      sevgiler

      Sil
  10. başınız sağ olsun Havvacığım.
    keki ben de çok sık yapar ve sıcak sıcak severim, severiz. senin tarifinle deneyeceğim nasip olursa bir tatil sabahında.. kahvaltı yanında harika olur. çok doyurucu , dolu dolu duruyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem teşekkür ediyorum,şükrü amca rahat etsin,Allah taksiratını affetsin.
      eğer tahin tadını seviyorsanız şahane bişey
      çok sevgiler

      Sil
  11. Başınız sağolsun..

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle başınız sağ olsun.
    Sonrası ise, kek harika görünüyor. Oktay ustanın susamlarını çözemedim bende.
    Ama Bursa'da meşhur tahinli sarma gibidir tadı büyük ihtimalle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ersin,dostlar sağolsun.
      biliyor musun ikinci kere yaptığım,yani şükrü amca için yaptığım daha da güzel oldu,susamlarda daha güzel oldu:))
      sevgiler

      Sil
  13. Başınız sağ olsun Havva hanım.
    Biz ailece pek severiz tahini, benim de Oktay ustanın tarifiyle sık sık yaptığım bir tahinli kekim var, bu tarif de sanki bizim damak tadımıza göreymiş, deneyeceğim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler esra:) dostlar sağolsun.
      kek kokusu eve kesinlikle mutluluk katıyor:)tahin sevenlere birebir,dene bence:)

      Sil
  14. merhaba havva, uzun aramdan sonra sayfana yazmak istediğim de bu mis kokulu kek karşıladı beni...oğlumla tez kavuşma dileğin için teşekkür ederim. yazamasamda sayfana hergün uğradım. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. İnanır mısınız dün bütün gün canım kek çekti.Şimdi bi de üzerine bu fotoğraflar :)
    Nefis görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyamam,hemen arkamı dönüp yapıp fırına atasım geldi senin için:)
      yarın sabah da resim sınıfı için yapacağım:))
      sevgiler

      Sil
  16. Havva listedeki bütün malzemeler evde var, direk mutfağa gidiyorum, yediğim her dilimin suçlusu sensin bilesin..Çok güzel görünüyor, çocuklar için de süper,,Sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. oooo kekk...ama yaaa kek..yanında da kedi, bi de tüm bunları paylaşan bi melek....çok tatlıııı amaaaa:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses kalpli şey:))
      Teşekkürler gülümsettin beni

      Sil
  18. Kek harika görünüyor ellerine sağlık Havvacım. Şükrü amcaya da Allah rahmet eylesin inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek sahiden de güzel canım
      Şükrü amca sevilen bir insandı Allah rahmet eylesin

      Sil
  19. Allah rahmet eylesin Şükrü Amcaya. Başınız sağolsun.
    Harika bir kek olmuş. Ben buna tarçın da eklerim ki;)
    bunu da yapıcam.
    yalnız bu çakırın havasına hastayım o ne asil kedidir be! <3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan,âmin teşekkür ediyorum.
      Kek şahane ama yarın tavsiye etmem. Yani denemedim tarçın da severim ancak burada tahin kuvvetli tuar tarçın da kuvvetli bence iki kuvvet durumu zorlar!
      Ancak yine de denersen sonucu sahiden merak ediyorum,belki de sen haklı olabilirsin
      Sevgiler çok

      Sil
  20. Yapıcam bunu, tahin <3 eminim harika olmuştur. daha bugün tahinli kurabiye yaptım, bir iki gün geçsin bunu da yapayım. sonra tahinli sufle yaparım oh. gelsin yağlar. susamlı kek bana küçüklüğümü hatırlatır hep. ellerine sağlık. :* sanki oktay ustanın susamları sonradan üstüne eklenmiş gibi, pekmezli suruba falan batırılıp sonra susama bulanmış olabilir. pişse koyulaşırdı bence o susamlar.

    başın sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek,
      her daim yeni ve gözlerimi kocaman açıp vayy vay dediğim şeyler yapıyorsun,sana düşman olasım geliyor o zaman bilesin:)))
      sanırım susamın markası da önemli,ikinci yapışımda susamlar oktay ustanın yaptığına daha yakın oldu.o zaman baktım ki iki ayrı marka varmış evde,ama sor bakalım hangisi hangisi bilmiyorum ya!
      sen yaptın mı uçur daha neler çıkartırsın kim bilir!
      merakla bekliyorum
      sevgiler

      Sil