25 Aralık 2014 Perşembe

2014'ün son fırınlaması



karşınızda günün güzeli:)
limonlu cevizli kek


3yumurta
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
1 bardak şeker
1 limonun rendelenmiş kabuğu
1 kase kadar iri kıyılmış ceviz
1 kabartma tozu
1 vanilya
2,5 bardak kadar un
püf:oda sıcaklığında olmalı yoksa kek kabarmaz


diğer püf noktaları;
yumurtalar yüksek devirde çırpılır,
şeker ilave edilip neredeyse beyazlayana kadar 
yüksek devirde çırpmaya devam edilir,
devir düşürülür,süt,yağ ilave edilir,
kabartma tozu,vanilya,un birlikte elenir,
karışıma eklenir,mutlaka yavaş devirde ve kısa sürede
(un eklenince mikser ile uzun uzun çırpılmayacak)
limon kabuğu,ceviz eklenip şöyle bir çevrilip yağlanmış,unlanmış kek kalıbına alınır.
önceden ısıtılmış 175 derece fırında 
40-45 dakika ikamet eder:)
not:çakır'sız olmaz:))


ne güzel bişey;
sevdiklerin için sevdiği şeyleri yapabilmek:)


önce ben tadına bakıp bayıldım:))
bi kısım kayınpedere,bi kısım babaya:))


afiyet olsun
:)
ağız tadı bozulmasın,mis gibi haftasonu olsun:)
çok sevgiler
:)

50 yorum:

  1. Ayy çok severim ben bu keki, kediyi, limonu, yumurtayı :))
    Ellerine sağlık.
    Şimdi bu kadar ile bitmesin yorumum.
    İyi ol yeni senede tamam mı?
    Çok güzel geçsin yeni yıl.
    Öperim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yasemin limon başka bi tat veriyor sahiden,çakır'da balkaymak:)))
      yeni yıl cillop gibi olsun ya hepimize:)))
      sevgiler

      Sil
  2. bak ne dicem sana arada birkaç blog okuyim dedim ilk yazı başlığını nası okudum ....2014 yılının son fırlaması :):):) offf

    YanıtlaSil
  3. yok yok bu kek börek mevzuları ile ilgili bir yazı yazmak farz oldu :):) dur sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh he,son fırlama he:)) çok iyiymiş:))
      merakla bekliyorum ne dökülecek satırlarından prenses:))
      sevgiler

      Sil
    2. Ben de fırlama diye okudum :D ohh miss ne zamandır evde kek pişmiyor, ev mahsun, ev sessiz, ev mutsuuuzz , ev garip... :) kek pişmeyen ev ev olur mu yav.. hafta sonu kardeşim bi gelsin herrr gün bi fırın işi.

      Sil
    3. meronimo,
      kek kokusu evde huzur kokusu gibi geliyor bana,bana tabi mesela kocama bişey ifade etmiyori
      yemesine değil ama yapmasına çok meraklıyım:)
      kardeşin gelsin,pişsin kardeşe neler neler:) ne güzel şey kardeşi mutlu etmek:)))
      sevgiler

      Sil
  4. Okurken sanki kokusu burnuma geldi elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh! içim rahatladı,demek kokusu geldi:))
      çok sevgiler

      Sil
  5. Havvacığım nihayet şu güzel yayınlarınıza dönebildim. Bu kekin neredeyse kokusu burnumda:( Dukan rejimi ile cebelleştiğimden sadece kokularla yetiniyorum.:)) Ellerine sağlık nasılsa sanal yedim bir dilim. Dukan amca duymasın ona bile laf eder:)) Sevgiler canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün önce belirtmeliyim ki yokluğun son derece hissediliyor.
      sana imreniyor ve takdir ediyorum,bi ara güzel yol aldığım diyet baştan çıktı ne yazık,eski yerine geldi:((
      sevgiler çok çok

      Sil
  6. O kayınvalideye bayıldım ben Havva....Almam lazım hemen... kitap beni çağırıyor :))))))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sertaç,
      nerde o kayınvalide ya,ah!
      :))
      kitabın en çekici yeri kayınvalide değilse de:) ben çok sevdim:))

      Sil
  7. Resmen kokusu burnuma geld,kalkıp yapıveriyim bari,ellerinize sağlık....Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi en güzeli böyle içten gelerek olandır,deneyimlerimden:))
      sevgiler

      Sil
  8. Ama bizde Çakır yok :))))
    Çok leziz görünüyor ellerine sağlık :)
    İçinde limon olan her şeye bayılırım, mis gibi kokar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh he:)
      hülya çakır yoksa kek de yok!
      mis gibi kek kokusu gelsin:))

      Sil
  9. Eeee, bizde Çakır yok, nasıl yapacağım bu keki :))
    Ellerine sağlık canım, afiyetle yeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hülya'ya da dediğim gibi çakırsız kek olmaz canım:(
      cık cık cık!
      çok sevgiler

      Sil
  10. Havvacığım......ellerine sağlık .afiyeti şifa olsun.çinko tepsinden benimde var,ramazanda güllaç yaparım.genişce güzel oluyor......kenarlardaki çicekler sizin yaptıklarınız herhalde çok güzeller...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinko tepsi benimde gözüme carpti,Türkiye'ye evime gidiverdim.Biraz büyükcesi vardi bizimde..

      Kek kokusu,miss gibi geldi.Ellerine saglik.Bizde de pisecek yarin.Esim icin,tabii bir kac dilim bana da düser.

      Cicekler erken cikmis,burda ekilenler,ilk bahara anca cikarlarTabii,günesin etkisi.

      Sil
    2. emel,bayılıyorum ben o tepsiye,
      kayınvalidemin kullanıp,kullanıp ayy sıkıldım yeter artık deyip depoya kaldırdıklarından:) şimdi bana kısmet:))
      şule, kek kokusu=mutluluk ve huzur kokusu:) değil mi?
      çiçekler varlığını belli etti:)heyecanla bekliyorum:)
      çok sevgiler

      Sil
  11. bu benim kekim!
    çok severim ne severim, limonlu ve cevizli kek vazgeçilmezim:)
    bide öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş,
      ben zeytine ve limona takıldım son zamanlarda,hayırdır valla:))
      geçen akşam eşle bi zeytin ekmek yapmışız,bi saydım bendeki çekirdekleri 49,yuh! olmuş olan dedim,bari elliye tamamla!
      hah ha!
      sevgiler

      Sil
  12. harika yaaa ellerine sağlık ohh mis gibi kokusu geldi burnumaaa :)
    çakırda hipnoza uğramış :)

    YanıtlaSil
  13. Çakır beyefendi; cemaatin, onsuz bir kek dahi yapamayacağını bilse, öyle boynu bükük poz vermezdi zannımca!

    Bugün yemek kçşeniz çok maskülen bir de.. . Çakır' sız kek yapılamıyor; keki de sadece babalar yiyor. Eee biz eksik eteklerde, muhallebicinin camından bakıp yalanan köprü altı çocuklarına döndük haliyle :)))

    Neyse, köşedeki fırının önünde kediler yaşıyor. Çakır olmasa da kedi işte. Oranın keki kurallara uygundur sanırım; ben bir koşu almaya gidiyorum, tutman beni...

    "Yeni yıl, herşeyin en güzelini taşısın size ve ailenize; evden mutluluk kahkahalarınız hiç eksilmesin"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çünkü nurdan hanıcım,bu östrojen kısmı kilo alacak diye çok korkuyo,yine de kilo alıyo,kek'den sanıyo!
      androjenlerin umuru değil göbek ve diğer 'g'ler:)))
      mutlu yıl olsun,çok sevgiler nursen hanıma da lütfen:)

      Sil
  14. Kek nasıl da güzel görünüyor öyle. Ellerine sağlık. Ne güzel demişsin, insanın sevdikleri için sevdiklerini hazırlayıp sunmak gibisi yok. Onun mutluluğu bambaşka. Sevgiler. Görüşemezsek bu beş gün içinde güzel, mutlu yıllar dilerim şimdiden. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz
      bu benim yumuşak karnım,biri bişey istediğinde yapamazsam uyuyamam:( sevmiyorum bu huyumu ama kabullendim:(
      sevdiğini sevgi dolu görmek ömre bedel:))
      sevgiler

      Sil
  15. ayyyyy
    yok diyenin gözü çıksın
    Sertaç'ın buzlukta böreğinin yanında koyacam bunu
    Kendimi mutlu edip ömrümü uzatacam

    ellerine sağlık :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye
      sen kimin yanındaysan ömrü uzar canım
      çok sevgiler

      Sil
  16. Offf misss misss... Nasılda pufidik pufidik kabarmış... Ellerin dert görmesin... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar tadı da bi güzel olduki!
      kek kesinlikle püf noktalı bişey:)
      sevgiler canım

      Sil
  17. Ben portakallı veya limonlu severim ama haftasonu süsleme günümüzde biz de oğluşla babamızın sevdiği gibi cevizli yaptık, o da hapur hupur yiyip durdu :-)

    Ellerine sağlık, kokusu geldi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin de eline sağlık handan
      ceviz çok severim neyin içindeyse yerim:)) limon ve portakal ise başka türlü aşk yani:))
      sevgiler

      Sil
  18. Afiyetler olsun kek olsun da sade bile olabilir çok severim ben de yeni yaptım.Bu tarifi not etmeli sevgiler Türkan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkan,
      sade deyince aslında benim ennn sevdiğimdir.çocukluğuma annemin ocak üstünde tepside pişirdiğine gitti aklım:)
      sevgiler

      Sil
  19. Hani bir dilim güliz'e..:)) Ama olmazki, gece gece böylede yapılmaz ki,,:)) Ellerine sağlık,, Afiyet şeker olsun,,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz hepsi senin olsun canım:)
      sen de sabahın ilk ışıklarına koyuyorsun şahaneleri:))

      Sil
  20. kekin yanında Çakır da bu işin bonusu :) pamuk yaa yerim onuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazel,genellikle bonus evet:))
      bazen tersi de olabilir:))
      sevgiler

      Sil
  21. Şimdiden mutlu seneler
    Yeni yılda bizi bu güzelliklerden mahrum bırakma olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tolga,
      sana da mutlu yıllar,bitmez bende kek sevdası:)))

      Sil
  22. Ellerinize saglik, harika gorunuyor :)

    YanıtlaSil
  23. kek ve çay ; başka bir şey istemem :) ellerinize sağlık. fotoğrafla şahane bu arada :)
    mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yakışıyorlar kek ve çay:))
      teşekkürler

      Sil
  24. kokusu geldi sanki yine fotoğraflara bakınca. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın sen:)
      Teşekkürler
      Sevgiler

      Sil