3 Kasım 2014 Pazartesi

saklayacak bişey yok!



kapak öyle bir albenili ki!,aldım ben de:))


benim gibi biyografi okumayı seven birinin 
arka kapağı görmesi bile, 
okumak için yeterli sebep:)


kitaptan etkileyici ve gülümseten bi cümle;
'bilmiyorum belki şöyle söylerdim'hoş sohbetler için,
sevişebilmek için,bir de pazar öğleden sonralarını birlikte geçirmek için
 zeki,esprili,yakışıklı erkek aranıyor'.(sayfa 241)


ve diğer bazı örnekler;
birinin kimi sevdiğini keşfetmeye çalışarak 
onun hakkında ne öğrenmeyi umabiliriz?
neden yaşamın 'özel' kabul edildiği bu gizemli bölümünü 
anlayabilmek için 
o kişinin kimleri sevdiğini bilmek bu kadar önemli? 
ve dolayısıyla,
yaptığımız sevgili seçimleri kendimizle ilgili neleri ele veriyor?


insanları, duygusal yaşamımızda olduğu kadar 
yanlış anladığımız başka bir alan daha yoktur,
çünkü karşımızdakinin iyi özelliklerine 
en çok ona aşık olduğumuz zaman dikkat ederiz,
en kötü özelliklerini de unutmak için çok büyük gayret sarf ederiz.
aşık olma hali insanlar hakkında yanılmak,
yani kötü biyografiler yazmak demek oluyor o zaman.


samuel johnson da aynı fikirdeydi:
'hepimiz aynı güdülerle harekete geçer,aynı hilelere kanar,
aynı umutla canlanır,tehlikelere karşı benzer biçimde kendimizi dışa kapatır,arzularımız yüzünden aynı şekilde 
başımızı derde sokar,zevklerle de baştan çıkarız.' 
insanlar birbirinden farklı olmalarına karşın aslında evrensel bir ailenin üyeleridir;
yani hiç değilse birbirimiz bu insan topluluğuna dahil olabildiğimiz için bir nebze anlayabiliriz diyordu johnson.
ben sizin güdülerinizi anlayabilirdim çünkü yastığımın altına bakacak olsam ben de hemen hemen aynılarını bulurdum.
deneyimlerinizin bir kısmını anlayabilirdim 
çünkü ben de bir türlü çalmayan telefonun başında 
korkunç akşamlar geçirmiştim.
kıskançlığınızı anlardım 
çünkü ben de yetersizliklerimden kaynaklanan acılar tatmıştım.(sayfa 179)



bahaneye gerek yok ama:)
okudukça,kendime de bakmadan edemediğimi,
sayfaların içinde genellikle tebessümle,
kimi zaman da şaşırarak,
bazen de sıkılarak kaldığımı, 
siz de okumak isterseniz,
kış akşamları için ideal olacağını belirtmek isterim:) 


yanında kahve yada çay eşlik edebilir:)
okumak başlı başına zevktir:)

dolu dolu zevkli bir hafta olsun:)
:)
çok sevgiler







52 yorum:

  1. Kitaplara dalmak için kış ne güzel:-)

    Günaydın:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendine vakit ayırmanın en güzel hallerinden :))

      Sil
  2. Günaydın Havva nevresimin deseni çok güzelmiş. Marka alabilir miyim lütfen? Ben bu aralar nihayet Serenad'ı okuyabildim..2 günde bitti. Niye bu kadar geciktim bu kitabı okumada anlamıyorum kendimi :))) Müthiş bir kitap Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın sertaç,
      serenad'ı bu gün alıyorum:)
      nevresim english home :)
      teşekkürler mutlu haftalar

      Sil
  3. kitap,kahve ve harika bir köşe..keyifli okumalar♥

    YanıtlaSil
  4. kitap not edildi! kareler enfes huzur verici..
    kitaptan alıntı "sevişebilmek için,bir de pazar öğleden sonra ...." cümlesine bayıldım:)
    güzel bir hafta diler öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      teşekkürler sebuş,
      kitapta öyle cümleler var ki,öyle şaşırtıcı hareketler de:)
      sevgiler

      Sil
  5. geçmişler olsuuunn :):) bizdende sevgiler:):)

    YanıtlaSil
  6. Bu mana ile de güzel yatak odanızı da gördük. :) Detayları sevebilirim, görebilmek harika!

    YanıtlaSil
  7. merak etmedim dersem yalan olur...listeme alacağım...mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örneklerim kitabı alınca nelerle karşılaşacağını belli etmiştir umarım:)
      iyi okumalar
      sevgiler

      Sil
  8. yine çok güzel bir post havva ne güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naciye,
      beni mutlu ettin,teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  9. gördüm şimdi yeni yayınlarını. kitabın adı da kapağı da hoşmuş. Kahveyi aldım kaçtım sen kendine tekrar yaparsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      sana yaptım bi kahve daha
      sevgiler

      Sil
  10. Kitabı merak ettim,listeme aldım,keyifli okumalar size:)Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      umarım ilgini çeker,farklı tarz.
      sevgiler

      Sil
  11. Merhaba Havva hanım blog yazarlarının bumerang hakkındaki görüşleri adına size bir mim yolladım. Cevaplarsanız çok sevinrim. İyi Bloglar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakıcam söz,ama işin aslı bu konuyla hiç ilgilenmedim daha önce,acaba ilgilenmeli miyim?

      Sil
    2. evet bence ilgilenmelisiniz bana göre platin üye bile olabilirsiniz kısa zamanda.

      Sil
  12. mutlu haftalar olsun...

    YanıtlaSil
  13. Birinin kimi sevdiğine bakarak onun hakkında çok şey öğrenebiliriz bence de. Çünkü insan kendine benzeyeni sever. Kitap çok ilgimi çekti sayende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kendine benzeyeni yada benzemek istediğini sever değil mi?
      sevgiler

      Sil
  14. Çay içiyorum su anda keyfine ortak oldum resmen . Benim de elimde bir kitap var :) herzamanki gibi yakiyor gorseller ve kitabi anlatisini da cok sevdim. Teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkan sen beni hep şımartıyorsun he:)
      çay da güzeldir,açık severim çayı,
      evde olmanın her hali güzeldir ya:)
      sevgiler

      Sil
  15. Okuma zevkinizi paylaşıyorum. De Botton'un bu ilginç ve zengin eseri eşliğinde size mutlu, huzurlu, keyifli bir hafta dilerim. Selamlar, sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Nedense, kahve içildikten sonra o fincanı kaparmışsınız gibi bir his doğdu içime. Kahve keyfimi ben de değişmem başka hiç bir şeye. Onun eşlik edipte güzelleştirmediği ne var ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      doğru söze ne denir:)
      çok severim kararında ve sade yapılmış türk kahvesini,ve hissiyatınız doğru,mutlaka kapatılır:)
      sevgiler

      Sil
  17. Merak ettim şimdi ben bu kitabı.En kısa zamanda edinip okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze:)
      paylaşmak beni mutlu ediyor,umarım sana da hitap eder:)
      sevgiler

      Sil
  18. Havva canım ne güzel tanıtımlar yapıyorsun. Ve resimlerin çok güzel çok eğlenceli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nur yorumun beni çok mutlu etti,bilmeni isterim:)
      sevgiler

      Sil
  19. Bende kapakları güzel olan kitapları alırım :D Ama ben hiç kitap okurken çay kahve içemiyorum . Unutmadan resimler çok şekil olmuş. Emeğine sağlık. Sınavlardan sonra alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden emrah içmiyorsun,kendini fena halde okumaya mı kaptırıyorsun?
      benimki de keyife keyif katmak aslında:))
      bu arada iltifatın için de teşekkürler

      Sil
  20. Havva mis gibi türk kahvesini asla hayır diyemem, biyografi okumayı da severim,Türk kahvesi yapılır, kitap da okunur :)) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohhh,hayatın tatlı yüzü:))
      ne güzel değil mi:)))

      Sil
  21. Ohh Kis geldi daha fazla kitap okuyacagim ;-) Kapak ve sizin tavsiyeniz hemen okumam gerektigini hissettirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kış okuma için en ideali :)
      ancak okumak için bir çok tarz tercih de edilebilir:))
      sevgiler

      Sil
  22. İade-i ziyaret için geldim içim açıldı :) Yazılar ve fotoğraflar çok güzel. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. öyle güzel anlatmışsın ki gidip alasım geldi hemen:)

    YanıtlaSil
  24. hep derim, insanların çoğu kapağa bakarak alıyor artık kitabı
    bu yüzden yayınevlerinde sayfa kalitesinden çok grafikerin kim olacağı daha önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak burada yine yetim kalmış yorumum :(

      Sil
    2. tolga,korkudan bütün yayınları tek tek gezeceğim,
      elbette kapak etkilemez olur mu?

      Sil
  25. alain de botton. çooook severim. okudum bütün kitaplarını ya. en çok da proust kitabını sefiyom :)

    YanıtlaSil
  26. ilgimi çekti vallaaa :)
    istediğim bütün kitapları bir çırpıda okumak için emekli olmak istiyorum :)

    YanıtlaSil