8 Temmuz 2015 Çarşamba

ekşimeyen yüzlere gelsin



zahmeti az lezzeti çok,her damağa da uygun nerdeyse:)
zahmetsiz kadroya gelirsek;
250 gr yağsız kıyma,
1 bardak bulgur,
1 yumurta,
1 kuru soğan
tam buğday unu,
1 bardak yoğurt,
limon,
karabiber,tuz
1 patates
1 havuç.


kurusoğan rendelenir,
kıyma,yumurta,tuz karabiber,bulgur bi güzel yoğurulur,
her biri diğerine sarılımış,karışmış olana kadar:)


uzunca düz bir tabağa unu serip,köftelerden fındık yada biraz daha büyükçe parçalar yuvarlayarak içine atıverelim.


köfteler una bulanıp beyazlaşıp toplansınlar bi araya:)


önce havuç küp doğransın,suyla kaynamaya başlasın,
patatesi de aynı uygulamaya tabi tutalım:)
havuç yumuşayınca köfteler de içine:)


terbiyesine gelirsek;
2 kaşık un,1 bardak yoğurt,damak arzusuna göre 1 yada 1/2 limon suyu bi güzel çırpılsın homojen de olabilir:)))
kaynamakta olan tencereye karıştıra karıştıra yavaşca ekleyelim:)


birkaç dakika böylece kaynasınlar,


şimdi sıra sosa geldi sonunda;
tereyağ erisin,pul biber ve nane de sıraya girsin:)


cızzz ederek tencereyi şenlendirsin:)


ister ana,ister ara olsun,
neticede afiyet olsun.
:)
çok sevgiler
:)


30 yorum:

  1. nefiss, çok severiz bizde. ekşili ekşili :)) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Oh! mis gibi :) Hem çorba hem yemek. Bilhassa iftar sofrası için çok pratik. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet rabia bilhassa iftar için,pratik,doyurucu ve güzel.
      sevgiler

      Sil
  3. Ayy fenasın sen :)))
    Bir de kocaman resimlerini çekmiş, canım istedii :))
    Afiyet olsun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay tatlım ya,gülümsettin beni:))
      bi çırpıda yaparsın sen:)
      sevgiler

      Sil
  4. hem bulgurlu, hem ekşili, hem de köfteli olmasından lezzetli olduğu çok belli)) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan sahiden bulgur ne güzel bir besin,ne yapsan yakışıyor:)
      sevgiler

      Sil
  5. Mis gibi olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar teşekkür ediyorum,sahiden de herkes beğendi evde:))
      sevgiler

      Sil
  6. Himm, nefis:-) Etli yemeklerde ekşi çok iyi geliyor bana, dengeliyor sanki:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın handan,et ve ekşi çok uyumlu sahiden
      sevgiler

      Sil
  7. Şahane gözüküyor bizde maaile çok severiz Havva ablacığım eline sağlık, tarzını konuşturmuşsun yine :) kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. ben bunu yaparım kesin! bu harika tarif için mersi havvacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap tatlım kuzucuklarla kaşıklarken kulağımı çınlat lütfen:)
      sevgiler

      Sil
  9. Meğer çok acıkmışım , şimdi anladımm :))) Bloğunuzu takibe aldım. Benim bloğuma da beklerim. Kocaman sevgiler...
    www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  10. Hola amiga querida !! Que comida más deliciosa ... Que tenga una buena tarde
    Cariños

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sí mi amigo, usted debe probarlo, que era muy agradable

      Sil
  11. Çok teşekkürler tarif için. Olsa da yesek dedim yalan yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tubacım,
      teşekkürler yapayım sana iki arada bi derede canım:)
      sevgiler

      Sil
  12. Ohh! Yemiş kadar oldum. Fotoğraflar da anlatımın da iştah kabartıcı.
    Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Oy oy oy.... nefis gözüküyor . Tadı şimdi ağzıma kadar geldi .Muhteşem bir anlatımla ve görsellerle de çok canım çekti :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Ne severim ben bu yemeği...
    Bir de senin usulünde deneyeceğim ama :)
    Acıktım bennnn :)

    YanıtlaSil
  15. Ay bu tarif günlerdir aklımda. Çok da severim. Sende de görünce iştahım iyice arttı, akşama yapayım bari. Bir de bugünlerde kıymalı börek istiyorum ki sorma, onu da yapmalıyım ama yufkasını elde açacağım ve yerim de dar olduğu için biraz üşeniyorum, Du bakalım. Kıymalı börek her zorluğa değer:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. İçindekilerden belli zaten lezzeti oh mis emeğine sağlık güzel ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  17. vayy ellerine saglik. bunu sen mi uydurdun ne deisik seyler goruyorum yaa bu blog dunyasinda ♥♡♥♡♥

    YanıtlaSil