22 Temmuz 2015 Çarşamba

soğan sarımsak otur kalk


SOĞAN-SARIMSAK

Otur kalk
Ocağını yak
Keyfine bak

Acar Macar
Dolapları açar
Annesi gelince
Fırt diye kaçar
:)


bu sevimli tekerleme hepimizin çocukluğunda vardır sanırım:)
son günler tatsız tuzsuz,acılı:(
artık üzülmesek de soğan ağlatsa sadece; çocukça bi dilek mi?


eş'le bir olup bahçedeki soğanları sarımsakları,
 gün yüzüne çıkardık:)
o bel'le topraktan çıkardı,
ben güneşte birkaç gün kalacağı köşeye taşıdım.


üçgün boyunca yayıla yayıla güneşlenen soğan ve sarımsakların temizlenip derlenip toplanıp bi araya gelmesi bana kaldı.
öyle böyle değil,bahçe işi çok zor,saatlerce saplarını kesip çamurundan arındırmak için çalıştım,sonunda bitti ben ise bitab!


eş'in arzusu üzerine örgü bile yapmaya çalıştım kimini:))
sonra dizdim masanın üstüne,seyrettim:)


ne güzel bir keyif bu:)
kayınvalideme de gönderdim tabi:)
bu arada funda arkadaşımdan öğrendiğim, 
bi pratik bilgi paylaşayım isterim;
sarımsakları temizleyip,gerekiyorsa yıkayıp,kurutup 
buzdolabı poşetine koyup doğru derindondurucuya!
gerektikçe çıkar kullan,kabuklu bile!
böylelikle içi geçtiği için atılması ziyan olması imkansız!


güneşte iyice kuruyan soğanın güzelliği
:)


emek vermek de karşılığını almak da kısmet olsun:)
:)
çok sevgiler

22 yorum:

  1. Sevgili Havva ne güzel yetiştirmişsin bayıldım birde onları sepetlere dizmişsin:)) sağlıkla tüketin derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,toprakla uğraşmak ve karşılığını almak şahane bi kazanç:)
      güzel dileklerin için teşekkürler

      Sil
  2. Bu güzelliklerden ne güzellikler yaparsın şimdi sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah handancım,herşeyin içinde onlar var zaten:)

      Sil
  3. emeklerinizin karsiligini ne guzel almissiniz. hasat iyi:) saglikli gunlerde tuketin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler nagehan,
      sanırım bu kış çekilmez olacağım,artık bütün tariflerde yok saros bahçe soğanı,yok bahçe sarımsağı cıkk cıkk yani!

      Sil
  4. Abla ya bak sen öğretmen gibisin ama bahçendeki güzellikleri öğrenci yetiştirir gibi bir titizlikle davranıyorsun :)) Elin neye değse güzel sonuçlar doğuruyor aman maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu tatlım,çok emek verip titizlendiğim ve bi o kadar da yorulduğum doğru,ancak sonuç da çok kıymetli:))
      çok tatlısın sen:)
      teşekkürler,çok sevgiler

      Sil
  5. Aaa ben bu tekerlemeyi yeni duydum. Biz çocukken "3 yumurta kır, şık şık şık Ayhan Işık, dalda erik Fatma Girik" gibi bir şey söylerdik :))
    Bu arada tarla mahsulleri harika. Maşallah diyelim devamı gelsin :)

    YanıtlaSil
  6. keşke gerçekten sadece soğan ağlatsa bu söze sonuna kadar katılıyorum :(( zor günler yaşıyoruz,daha da zorları gelecek :(
    Doğadan emeğinin karşılığını almak ne güzel,zordur belki ama eminim apayrı bi keyiftir..

    YanıtlaSil
  7. tekerlemeye bayıldım:)
    derin dondurucu cozumlerinize hayranim yahu:)
    cok emek vermissin ellerone saglikgoruntuler harika

    YanıtlaSil
  8. Soğan çıkarma işlemini çok severim, evde soğanları toplayan hep bendim küçükken : )

    YanıtlaSil
  9. emeklerinizin karsiligini ne guzel almissiniz. hasat iyi:) saglikli gunlerde tuketin:)

    YanıtlaSil
  10. ayyyyy bütün yemeklere sarımsak koyarım beeeen bayılırııım :)

    YanıtlaSil
  11. keşke o güzel dilek gerçek olsa, ama kötü kalpler o kadar çok ki , artık iyiler azınlıkta :(
    Bahçe işi kesinlikle çok ama çok zor , ama soğanlarınızı görünce keşke geçen yıl sonraya atmayıp yapsaydım dedim , çok imrendim :)

    YanıtlaSil
  12. Ayy ne güzel bunlar. Köyü hatırlattı bana fotoğraflar. Yorucu da olsa değiyordur uğraşmaya.

    YanıtlaSil
  13. Havvam arka bahçede beni bekleyen soğanları hatırlattın...Ne güzel değil mi bahçe işi ..Beden için yorucu ama ruh için doyumsuz...Güle güle ye soğanı sarımsağı :)) Sevgiler cnımcım...

    YanıtlaSil
  14. eş ve sen harikasınız havva! öyle güzel anlatıyorsun ki heveslenmemek elde değil vallahi:)
    herşey derindondurucu da kalabiliyor ya sarımsak saklamak hiç aklıma gelmezdi sahi iyi fikir mersi:)
    hardal ve ben öperiz..

    YanıtlaSil
  15. ya bu arada blogun şablonunu niye değiştirdin teknik sorun mu çıktı çok güzeldi o ayhanın yaptığı yaa

    YanıtlaSil
  16. Ahh ahh kokuları geldi burnuma, tazecik. Ne kadar da çoklar. Epey yormuştur seni tabi. Bahçe işleri hep yorucu ama nasıl da güzeldir. Böyle ürün almak da ayrıca mutluluk verir. Keyifle yiyin her birini. Mis gibiler vallahi ya bayıldım. Demek ürünleri aldıktan sonra güneşte kurutmak gerekiyor hımm öğrendim iyi oldu. Soğan ve sarımsak vazgeçemeyeceğim lezzetler. Harikasın canım!
    Kocaman sevgiler
    afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  17. İnsan soğan ve sarımsağa imrenir mi? Valla imrendim. Ama çok emek vermişsiniz afiyetle yiyin. Ne kadar güzel bir uğraştır hele sonunda böyle güzel şeyler elde ediyorsanız. Sizin ve eşinizin ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Resimlerin hepsi süper, çok iştah açıcı..Soğan sarımsak gibisi yok, yemeklerimizin baştacı, hele bir de kendimiz yetiştirirsek yeme de yanında yat.:)Emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil