6 Ocak 2015 Salı

başıma ördüm

derya baykal programı izleyince ne olur?


hani bi sürü kar yağdı,soğukta aldı başını ya,
ben de çekildim bi köşeye başıma bişey yaptım:)


bir çile nako 4.75tl,
7 numara şiş:) evde varsa bedava yoksa 2tl


76 ilmek ile başlayıp,
2 ters,2 düz kısa lastik yapıp toptoplara başlayalım:)
ters yada düzden farketmez,
5 ilmek bi arada alınır,kesilir,
hemen yanından çoğaltıp hemen 5'e tamamlanır:)
ilmekler bitene kadar böyle devam edilir,
en son 1 ilmekde örülür.
düze düz terse ters örerek devam edilir.
her dört sırada bir,toplar yapılır,
bir defasında düzden,bir defasında tersden top yapılır,
4 sırada bir olunca öyle denk geliyor:)


7.top kesmesini yaparken artırma yapmıyoruz.
elimizde 16 ilmek kalıyor,içinden ipimizi geçirip büzüyoruz,tepe noktası tamamlanıyor:)


hepsi bu!
şimdi dikişe geçelim:)


yanlarda, topları birleştirirken,bi iç,bi dış topu dikelim:)


bunu yılbaşı öncesi soğuk havalarında yapmıştım,
derya baykal'da seyredip, 
hemen şişlere sarılıp akşamına da bitirip,
sabahına da başıma geçirip yollara düşmüştüm:)


eminönü'ne gitme fırsatım olsaydı ponpon yerine minik kürk (elbette gerçek değil) takmayı düşünüyordum,
olur da yaparsanız fırsat da bulursanız:) 
bence kürk yapın tepeciğini:)


mor tatlı birine hediye oldu,ulaştı bile yerine:)


pembe tatlı ırmak'cım için,en kısa zamanda hazırlanacak:))
 kar nedeniyle eve kapanmışlar varsa, 
ayrıntılı anlattığımı sanıyorum:) 
arzu ederseniz'derya baykal'ın facebook' sayfasından videosunu izleyebilirsiniz:)
26 aralık tarihli bere yapımı başlıklı:)
ben ise kış günü boyaya kalkıştım,
ev ayakta anlayacağınız:)
size pek uğrayamama nedenim budur:(
ama temiz pak olup ziyaretlerime tamgaz devam edeceğim:)

not:daha detay isteyene:)

kısa bir lastik ördükten sonra,
ilk ilmek dahil ters yada düz farketmez 5 ilmek kesiyoruz, 
o 1.ilmek oluyor,
şiş üzerine bir atıyoruz 2.ilmek oluyo,
dibine batarak ilmek alıyoruz 3.ilmek oluyo,
şiş üzerine ilmek atıyoruz 4.ilmek oluyo,
dibine batarak ilmek alıyoruz 5.ilmek oluyo,
hemen yeni beşliye başlıyoruz sonuna kadar,
sonunda 1 ilmek tek örüyoruz.
76 ilmek bu nedenle şart:))
4 sıra ördükten sonra tekrar örnek kuruyoruz:)
örnek kurma birkez tersden,birkez düzden yapılıyo:)
ben böyle yaptım :)
kolay gelsin,güle güle giyilsin
sevgiler

çok sevgiler
:)




57 yorum:

  1. Süper anlatmışsınız:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiş örgü ve bere sevenlere 10 numara bişey:)
      teşekkürler

      Sil
  2. üüüf sabahtan beri kar bir yağıyor bir duruyor sinir olduk :) hani kar tatili olcaktı :((
    yapımından hiç bir şey anlamadım ama bu soğuk havada giymesi çok keyifli olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazelcim,tatil beklentin ne oldu bilemiyorum ama,kar cuk oldu:))
      bazı şeyleri gözümüzde büyütüyoruz,aslında sahiden de kolay,başlayınca gerisi pıt diye geliyor
      sevgiler

      Sil
  3. Oh maşallah ne güzel olmuş. eline sağlık:) Güle güle kullan inş:)
    Ev için de kolay gelsin.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,bere çok kolaydı ev çok zor,bitecek tabi ama yorucu ve dağınık durumdayım
      sevgiler

      Sil
  4. süpper olmuş bende boynuna ördüm evciman in
    ellerine sağlık oyalamak lazım elleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işleri yoluna koyunca ben de boyunluk yapmak istiyorum naciye,senin de eline sağlık
      sevgiler

      Sil
  5. Kar yağarken yapılacak en güzel şey örgü. Bende kızıma yapayım bir tane. Çok güzel olmuş. :))

    YanıtlaSil
  6. Ya keşke ben de yapabilsem böyle şeyler, sadece çocukken öğrendiğim ters/düz örgüyü biliyorum :( Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten işin özünü biliyorsun gamze,gerisi hikaye yaparsın
      sevgiler

      Sil
  7. Havvacım marifetlerinin bir sonu yok mu? Maşallah Allah nazarlardan saklasın.... Emeğine sağlık çok güzel olmuş... Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar arkadaşım,şiş örgüyü marifet saymak? öyle herşeyi beceremiyorum,basit şeyler işte,senin yazılarına ne demeli:))
      teşekkürler,sevgiler

      Sil
  8. Bu modele ben de denk gelmiş ve pek sevmiştim. Güzel olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler bahar,pıt diye de bitiveriyor
      :)

      Sil
  9. Çook şirin bir bere. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  10. Çok cici olmuş, ellerine sağlık:-)

    Boya mı, oyyy, kolay gelsin canım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan,boya konusunda bugün iyice kopuşlardayım
      sorma

      Sil
  11. Yeteneklerinin her gün ayrı bir kısmıyla geliyorsun karşımıza Havva ablacım :) çok cici olmuş, severek kullan canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canselcim,
      oldukça kolay bişey,yoksa ben de çok iyi bilemem
      teşekkürler,sevgiler

      Sil
  12. Havvacığım.....Maşallah süper ..iyi günlerde kullan...ev işi içinde kolay gelsin biraz zor olur ama tertemiz mis gibi olur.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel
      şu anda biraz değil çok zor diyebilirim boya meselesine,
      neyse geçecek bi ucundan tutarak:((
      teşekkürler

      Sil
  13. pamuk ellerine sağlık canım çok hamaratsın o kadar işin içinde şapkanıda yapmışsın öpüyorum gönül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönülcüm,
      teşekkürler canım,şimdi bi ele cif bi ele temizlik bezi girişeceğim:))
      sevgiler

      Sil
  14. Çok güzel satın alırım ben bereleri
    ve bere örebilen kadınları saygıyla alkışlarım :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriyecim,
      şu boya meselesi olmasaydı haftasonu elindeydi,o kadar içimden geldi valla
      sevgiler

      Sil
  15. CANIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK. BAKICAM YÜNÜM VARSA HEMEN BAŞLIYACAĞIM.. YOKSA KARALARA BÜRÜNÜRÜM ARTIK SERDE DEPRESİFLİK VARYA!( :))) ) Arasam bulamam böyle güzelini.. öptüm canım arkadaşım.. şule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şulecim,sana da çok yakışır sahiden,güzel yüzüne,
      yapıver hemen
      sevgiler
      depresyonun ilacı bizim evde,boya temizliği hah hah ha!

      Sil
  16. aa keşke kafana takıp ta çekseymişsin canııım :) ellerine sağlık. maşallah ne beceriklisin sen ya <3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkan kendimi çekmek zor oluyo canım,bi selfi çekmeyi beceremiyorum:)) hah ha:))
      sevgiler

      Sil
  17. Havva ne beceriklisin canım ya..hayran hayran baktım . çok güzel olmuş..ellerine sağlık..mutlu günlerde giy...Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz bana kalırsa sen bi taraftan eylüle ıslak kek yapar bi taraftan da bereyi örersin yani:)
      sevgiler canım

      Sil
  18. marifetli arkadaşım! bide tatlı tatlı anlatmış:)
    pembeyi merak ettim bence en güzeli o olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)
      teşekkürler sebuş,şu boya bitsin bakalım:)
      sevgiler

      Sil
  19. Çok güzel olmuş :) Güle güle kullan, kullansınlar. Soğuklar başlayınca benim de aklıma yünler düşer. Ama acemiyim ben çok, böylesini yapamam sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denizcim,olmadı videoyu seyret,düşündüğünden daha kolay,dene bence:))
      sevgiler

      Sil
  20. Çok güzel olmuş kiii ellerine sağlık ♥ Ben bir ara uğraştım örme işini çözmeye... Yetenekli mi değilim, sabırlı mı değilim bilmiyorum ama düz örgü atkılardan öteye geçemedim :/ Aslında çok keyifli örgü, kolay da... Alsam mı acep yün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al,al:)
      öyle kolay ki dert ettiğine değmez:)
      hazır havalarda davetiye çıkarmışken:)))
      sevgiler

      Sil
  21. Bu kadın bir harika dostum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin:))))))))))))))))))))))))))
      sevgiler

      Sil
  22. :))) Ters ve düze örgüyğ bile doğrudüzgün beceremediğim için, örgü yapanların hepsine gıpta ile bakıyorum gerçekten :)

    Toptoplu şapka ve ponponuna bayıldım. Seçtiğiniz renkler çok güzel ama en çok beji beğendim :)

    Ellerinize sağlık ve kolay gelsin boya ile. Çakır beyefendinin pembe buruncuğunu pu's ederim efendim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o çarpı işlerini yapan,yaratan başka şeye yan bakmasa da olur nurdan hanım:)
      bej benim:))
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  23. Hi dear friend !! Que bonito tejido ..Espero que tenga un buen día besos

    YanıtlaSil
  24. havvacığım ellerine sağlık. ilmekleri normal şiş üzerine ilmek atar gibi mi arttırıyoruz. derya baykalın videosunu bir türlü bulamadım. kızlar çok beğendi, kırmızı bir tane başlamayı düşünüyorum. teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem,kızların beğenmesine çok sevindim:))
      kısa bir lastik ördükten sonra,ilk ilmek dahil ters yada düz farketmez 5 ilmek kesiyoruz o 1.ilmek oluyor,şiş üzerine bir atıyoruz 2.ilmek oluyo,dibine batarak ilmek alıyoruz 3.ilmek oluyo,şiş üzerine ilmek atıyoruz 4.ilmek oluyo,dibine batarak ilmek alıyoruz 5.ilmek oluyo,hemen yeni beşliye başlıyoruz şişin sonuna kadar,sonunda 1 ilmek tek örüyoruz.76 ilmek bu nedenle şart:))
      4 sıra ördükten sonra tekrar örnek kuruyoruz:)
      örnek kurma birkez tersden,birkez düzden yapılıyo:)
      ben böyle yaptım canım:)
      kolay gelsin,kızlar güle güle giysin
      sevgiler

      Sil
    2. havvacığım başladım, ama o en son tek kalan ilmekten önce yine 5 arttırma yapıyor muyuz. yapmayınca 72 ilmek kaldı.
      ikinci defa örnek kurduğumda sonda 3 ilmek kaldı bir yanlışlık yapıyorum sanırım.
      müsait olduğunda yazarsan çok sevinirim. çok teşekkürler.
      (sürekli azalacak mı? yoksa hep 76 ilmek mi devam edecek orasını anlayamadım.)

      Sil
    3. özlem
      hep 76 olacak,eğer rakam değişiyorsa artırma,yada eksiltmede sorun yaşıyorsun,önerim rayına oturana kadar her sırada ilmekleri sayman,
      eğer sorun varsa ben yanıtlamaya çalışayım,bu arada derya baykalın facebook sayfasında 26 aralık yayınında bere var kontrol ettim canım,
      bu arada önce kestiğin için sonra mutlaka artırmalısın canım:)
      kolay gelsin

      Sil
    4. çok çook teşekkür ederim Havvacığım. sonunda oldu. son kalan tek ilmekten önce arttırma yapmadığım için bir azalma oluyormuş. sabırla cevapladığın ve güzel anlatımın için tekrar teşekkürler. selam ve sevgiler...

      Sil
    5. kızlar mutlu olsun:)) öyle değil mi?
      sevgiler canım

      Sil
  25. Nasıl da hoşuma gidiyor ama hiiçç bilmiyorum ben böyle şeylerii
    puufff :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı,işin aslı:)) sadece tarifi izlemek,yorum katmadan!
      sonuç genellikle güzel oluyor,tatlım:))

      Sil
    2. ama ben şiş iğne iplik tutamıyorum bile kii :(
      siz yapın ben özeneyim?

      Sil
  26. Ayy bu bereler çok güzel olmuş ama:))kendime bir tane kesin öreceğim..İncelik gösterip tarifini yazman da çok hoş bir davranış..harikasın:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem:))
      çok naziksin:)) umarım keyifle örer ve keyifle kullanırsın:)
      sorular için buradayım,varım:))
      sevgiler

      Sil