1 Eylül 2014 Pazartesi

eylül başladı

bu gün günlerden sonbahar'ın ilk günü,
en güzel ay'ın ilk günü:)
hoşgeldin eylül:)
ve bugün ayın 1'i
biz ne yaptık?
sevgili arkadaşımla merakımızı yenmeye, 
vede 
bazı dileklerimizi içimizden tekrarlamaya gittik.


nereye gittik dersiniz?
istanbul'da yaşayan birçok kişinin bildiği,
hatta vaktiyle ayşe arman'ın burayı köşesinde kaleme aldığını hatırlayan da olabilir;
ayın biri kilisesi'ne


dua edip dilek dilemek için 
Allah'dan istemek ve ibadet etmek 
yeterli öyle değil mi?

ama sanırım bazı mekanlar yada ambianslar, yada başka etkenler bu tür yerleri de denemeye neden oluyor.


unkapanı imç bloklarının sol tarafında, küçücük,alışık olmadığımız tarzda bir yapı.
bahçesinde dileklerle ilgili tezgah kurmuş, seyyar satıcılar ve pek tabi ki dilenciler de var.


içeri girdiğinde hemen bir tezgah; 


tanesi 1,5 liradan anahtar satıyorlar,
her dileğe 1 anahtar!
aynı zamanda kiliseye gelir.
anahtarları alan isterse mumda yakıyor,


tabi mum ücreti ayrı,
sonra dua için ayrılmış banka oturup duanı edip,


ardından duvarlardaki panolara kilidi açma hareketleri yapıp dileğini dile getiriyorsun.
nerden mi biliyorum?
önümüzdeki kişileri izledik,sorduk,biz de yaptık arkadaşımla.


sonra bir kuyruk var,nedir dedik?
sıran gelince papaza dileğini söylüyorsun,
o'da senin dileğin için okuyup üflüyor,
sen de huşu içinde evine,işine neresiyse dönüyorsun.!?


biz bu son ritüeli tercih etmedik ama izledik.


bahçede berrin hanımla tanıştık:)
el işi göz nuru üretimini bütçeye katkı sağlamak için her ayın birinde getiriyor,satıyor bu açık hava dükkanında:)


çok da güzel şeyler yapmış.


bu lavanta keselerinden dayanamayıp aldım:))


sonra bi baktık ki ayaklarımız bizi nereye götürmüş?


eminönü'ne elbette:)
acaba ben buradan ne zaman bıkacağım?
cevap veriyorum hiççççç:)


kestane ağacından sepet nasıl yapılır?
gördüğünüz gibi herşey el emeği,
hatta ince şeritlere ayırmak bile!


ne gezmesine doyarım ne anlatmasına buraların:)
şimdilik veda edeyim,
babacığım geliyor memleketten,
bi süre o'nun sağlık sorunlarının peşinde koşacağız,
umarım ki çaresini de bulacağız:)

çok çok sevgiler
:)


56 yorum:

  1. Çok hoş, akıcı bi tanıtım olmuş. Ayrıca ayın biri kilisesini de ilk kez duyuyorum sayenizde. Merak ettim şimdi. Umarım babanız tez zamanda sağlığına kavuşur. Ben de bugün babanız için iyi dileklerimi göndereyim o zaman... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum,ayrıca hoşgeldin,memnun oldum:))
      biz insanlar istemek için bi sürü yollar buluyoruz,bütün yollar inanca ve Allah'a çıkıyor

      Sil
  2. canım çok güzel fotoraflar çekmişsin bayıldım ustalığını konuşturmuşsun . kısa ama çok güzel bir gündü canım en kısa zamanda tekrarlamak dileğiyle dileklerimiz kabul olsun. gönül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönülcüm teşekkür ediyorum
      senin gibi tatlı arkadaşım var ya:))

      Sil
  3. tüm duaların hayırlısıyda kabul olsun havvacan ;) ambiyans çok güzel gerçektende ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazel,
      inanıp yalvarmanın,dilemenin,beklemenin yollarından biri tatlım:))

      Sil
  4. Bu kiliseyi duymuştum. İzmir'de yaşıyorum inşallah birgün bana da nasip olur.Tüm dualarınız kabul olsun.Babanıza da şifalar dilerim Türkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayın birinde dua edip bulunduğun yerden de gönderen olur bence:)
      gerisi teferruat

      Sil
  5. Hiç duymamıştım öyle bi kiliseyi,duanız kabul olur inşallah :) Berrin hanımın yaptıklarını da çok beğendim,tabi Eminönündekileri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      berrin hanım bu işe gönül vermiş umarım ektiğini biçer

      Sil
  6. ayın biriiii. çok seviyom. sen geçen ben yazdığımda, gitmem ben başka türlü dua ederim demiştin ama bak gitmişsin, sevindim ki. eylül en sevdiğim ay. sonbahar en sevdiğim mevsim. bence hayatın canlandığı, enerji ve hareket geldiği mevsim işteee :) yaz uykusundan çıkılan ay oh oh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa
      ,inan bana deep ben hatırlamıyorum,ama senin hafızanı da biliyorum,bu nedenle itiraz edemem:)
      sonbahar benim de en sevdiğim,ilkbahar da güzel ama hakkını yemeyeyim,şimdi kışı da ayıramam:))
      yaz,güzel de biraz karışıklık yaratmıyor değil hani:))
      yaz uykusu bence şahane bi tanım:))

      Sil
  7. geçmiş yılların birinde, ayında birinde gitmişliğim vardır, eminönünde sobacıların sokağında masal ahşaba da uğradınız mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşen
      sanırım o benim bi türlü terkedemediğim arkadaşımın da beni sürükleyip hadi kızım dediği yer masal dı:))
      ben ahşaba aşığım:)

      Sil
  8. Eylül... Bazen hüzün, bazen yeni bir başlangıç, çokça kavuşma ifade eder bana:)) Severim bu güzel ayı, hem son evlendirdiğim küçük kızıma kavuştuğum aydır, hem de vaktiyle en zorlu kararları verdiğim ay... Düşen sararmış yapraklara rağmen güzel aydır vesselam.:) Bu arada Ayda bir kilisesine ben de çok gitmişimdir. Hatta teslim etmem gereken bir anahtarım var, ağırlığı üzerimde kalmasın önümüzdeki ay gitmeliyim:)) Sevgiler, kamerana ve kalemine sağlık sevgiler güzel dost.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şimdi ne memnun oldum:) demek teslim etmen gereken anahtarın var,demek seni mutlu eden bişey daha olmuş:))
      teşekkürler güzel sözlerine arkadaş:)

      Sil
  9. Dua her yerde, her zaman edilebilir. Umarım sizinkiler de kabul olur. Baban için ayrıca şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum,Allah ile kul arasına ne girebilir ki?
      teşekkür ediyorum

      Sil
  10. Cook guzel yerler. Fotolar da harika. Babacığına geçmiş olsun Allah şifa versin ♥

    YanıtlaSil
  11. Gün çok güzel geçmiş:-) Babacığın da tez elden iyi olsun, geçti geçti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler handan
      dediğin gibi olsun yarın hastan maceramız:)
      sevgiler

      Sil
  12. Allah şifa versin babacığına. Dua etmek için kategorilere ayırmışlar , her şeyi kolaylaştırmaya çalışmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu bakış açısı da doğru:) evet doğru:)

      Sil
  13. İstanbul'da yaşayan biri olarak ilk defa duydum böyle bir kiliseyi. :)) Papazın okuyup üflemesi olayına koptum ben. :D İnanmıyorum anahtar vs. gibi batıl inançlara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güven
      hiç olur mu?Allah ve kul araya ne girer? hiç bişey!
      bu dilemenin bazı yollarından biri sadece
      sevgiler

      Sil
  14. Babacığına şifa diliyorum tezelden! Günün kareleri ile mest oluyorum sonra teşekkürler havvacım..

    YanıtlaSil
  15. Hola amiga querida ! Yo estube el año pasado recorriendo Turquía , adore toda su multicultural en todo los planos culturales y religiosos,,,que tengas un óptimo día
    Besos

    YanıtlaSil
  16. Havvacım tüm dileklerin gerçekleşmesi dileğiyle...O gittiğin yer var ya hani Eminönümü neymiş..hani çeşit çeşit sepetler varya işte oraya benide götür..Ne olur sonrada beni unut..Ben orada kaybolayım akşama :)) Eylül ayını çok severim.Uğurlu ayımız bizim serdarla:)).Çok sevdiğim için kasım doğumlu kızımın adına Eylül ismini verdik..Sevgiyle kal canımcımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz
      ben hep aynı duygular içinde oluyorum oraya gidince,her taraf cevher canım,her taraf
      eylül kızımız da adıyla yaşasın:)

      Sil
  17. Eylül yıldönümü gibi, yeni bir yıl gibi.
    Yeni yılda tüm dileklerin kabul olsun (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ali:)
      kendime diledim,kurnazlık sayılır mı bilmem eşime diledim:),,arkadaşıma diledim:))

      Sil
  18. Tanıtım yazında çok güzel olmuş. Duaların kabul olsun.Babacığın şifa bulsun hayatım...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Cok mu erken gittiniz ne kadar bos kilise ;) Umarim dualariniz, dilekleriniz kabul olur... Mutlu bir sonbahar gecirmeniz dilegimle, sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkendi ama,çok da değil saat 10.00 civarı,hatta el emeğini satan berrin hanım da dedi ki,okul açılınca çok kalabalık oluyormuş:))

      Sil
  20. Şifa olsun babana dualar..

    YanıtlaSil
  21. AAAAA hemde yanı başımdayımış neresiymiş nasılmış ben nasıl kaçırırım burayı, hemen araştırmalara başlıyorum..

    YanıtlaSil
  22. Baban iyileşir inşallah...
    Çok güzeldi her fotoğraf orada olup gezmek istedim :)
    O sepetlerden aldıysan kim bilir ne güzellikler çıkacak yine :)
    Öpüyorum kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeymacım,güzelim babam iyileşiyor:)
      eminönü bir cennet sahiden,yada oyun bahçesi:)
      sepet aldım evet,elimde kaç tür sepet var bilsen,doymuyorum almaya:))

      Sil
  23. Dolu dolu bir gün olmuş. İyide olmuş zannımca :) Bu arada babana da çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi oldu ersin sahiden
      tavsiye ederim sana da,bi haftasonu gel,ama sabah erkenden!çünkü eminönü haftasonu inanılmaz kalabalık oluyor ve öğleden sonra kapanıyor.
      sen en iyisi yıllık izin zamanında haftaortası gel,amann neler üretirsin sonra:)))

      Sil
  24. Annem gider her ay bu kiliseye... Çoğunlun aksine ritüellerine pek takılmaz, gider biraz oturur içeride... Ardından da Pierre Loti'de kahvaltı eder... Hayatı keyif yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin annen şahane bi kadın,
      fotoğraflarından gördüğüm kadaıyla çok da güzel bir hanım:)
      ee kızı da kime benzer?

      Sil
  25. havvacığım...geçmiş olsun.babana acil şifalar dilerim.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  26. Babacığına şifalar diliyorum canım
    ne güzel gezmişsin öyle :)
    bir mum da benim için dikeydin (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh tolga,bilsem inan yapardım:)
      bi daha ki sefere sana sorarım tamam mı?

      Sil
  27. Acil şifalar babanıza, ben de ayda bir kilisesine gitmiştim, herkesin hararetle dua ettiği huşu dolu bir ortam hatırlıyorum, güzeldi. Allah sizin de dileklerinizi kabul etsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,bizim için tarif şu;çok sıcak ve nemliydi dolayısıyla acayip terledik,kışın daha huşu içinde olur mu acaba?

      Sil
  28. bak 22 temmuzda yazdığım "ramazan geceleri" yazıma yorumun ( ayın biri kilisesini anlatmıştım da)

    ben genellikle öyle yerlere gidince nutkum tutuluyo,hiç bişey dilemeden öööle duruyorum,ben dileme işini başka türlü yapıyom:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki deep sanıyor musun ki nutkum tutulmadı! tutuldu,ama yardım aldım yanımda arkadaşım vardı:)
      sen çok şahanesin ama,bil istedim

      Sil